امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
06/5 1393

ایران و جهان – در حالی که روزهای گذشته خبر از دعوت به کار رامین پاشایی فام به  معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نقل محافل مدیریتی شده بود اما معارفه وی در بانک خصوصی کارآفرین آغازی بود بر گمانه زنی های این شوک خبری.

داستان حضور رامین پاشایی فام در مجموعه بانک کارآفرین بحثی است که از حدود یک ماه پیش مطرح شده است و دلیل تعلل حضور وی در این بانک این گونه عنوان شده که وی در نظر داشته وضعیت معیشتی خود را در کشوری که برای درمانش سفر کرده بود سروسامان داده و سپس به کشور بازگردد.
در همین روزها بود که سایت خبری ایران و جهان از حمید تهرانفر معاون نظارت بانک مرکزی پرسید که چگونه بانک مرکزی فردی را که پیش از این عنوان شده دارای تابعیت دوگانه است برای مدیریت عاملی بانک خصوصی تائید کرده که وی جواب داد بانک مرکزی فقط صلاحیت تخصصی افراد را تائید می کند و سایر موارد در حوزه وظایف این بانک نیست.

شاید تا چند سال پیش دوگانه بودن تابعیت مقامات دولتی بحث قابل طرحی نبود و به اصطلاح غلطی بود مصطلح اما بعد از داستان تلخ موسوم به اختلاس 3000 میلیارد تومانی مبحت تابعیت دوگانه هم به ریزبینی های خبری افزوده شد.

به هر حال گپ رفت و بازگشت پاشایی فام به کشور آلمان کمی طولانی شد که در این راستا یک مقام آگاه به ما گفت گویا بحث حضور وی در معاونت بانک ،بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد مطرح است .

فقط یک روز پس از انتشار این خبر بود که پاشایی فام در بانک کارآفرین رسما معارفه شد و این پرسش باقی ماند که چرا پاشایی فام به ساختمان باب همایون نرفت هرچند که به گفته آگاهان بحث حضورش در معاونت مهمی که مسئول رسیدگی ،سیاست گذاری و به قولی متولی بانک و بیمه در وزارت خانه است قوت گرفته بود ؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که اطلاعات رسیده حاکی از آن است که آنچه بانک مرکزی برای تائید صلاحیت بدان توجه داشته یا نداشته در وزارت اقتصاد مهم بوده است و وزیر اقتصاد نیز به همین دلیل وی را درمعاونت پارلمانی نپذیرفته است . این نکته را باید اضافه کرد که هرچند طیب نیا در روزهای اخیر در انتصابات خود تخصص ،مهارت و تجربه افراد را از اولویت ها قرارداده اما این وزارت خانه نیز در پرتو سیاست های دولت که دوری از حاشیه ها و هیاهو را همواره پیگیر است، همین مشی را ادامه داده و آن را شیوه صحیحی دانسته و از این انتخاب نیز حذر کرده است، هر چند که عملکرد مدیریتی رامین پاشایی فام در روزگار گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود