امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
06/10 1393

ایران و جهان - بیست و پمجمین همایش بانک داری اسلامی حاشیه ها و نکته های جالبی را به همراه داشت .


به گزارش ایران و جهان بیست و پمجمین همایش بانک داری اسلامی 10 شهریور ماه در اولین ساعات صبح با حضور وزیر اقتصاد ،رئیس کل بانک مرکزی ، نمایندگان مجلس و مدیران بانکی و دست اندرکاران اقتصادی کشور آغاز به کار کرد . در این همایش دو روزه که فردا نیز ادامه دارد چالش های بانک داری اسلامی به نقد و بررسی گذاشته شده است . در این همایش آیت اله بجنوردی خاطره ای از نامه نوربخش به امام خمینی (ره) را بازگو کرد . همچنین حاشیه دیگر که نشان از اهمیت بانک داری اسلامی دارد اینکه حجت الاسلام مصباحی مقدم که شب گذشته را در کشور ترکیه به منظور حضور در همایشی گذرانده بود صبح امروز به کشور بازگشت و به محض ورود در این همایش حاضر شد .نکته جالب دیگر اینکه در ساعات بعد از ظهر با خبرنگاران بانکی در حال ترک سالن محل اجلاس بودیم و در حال مرور احوال اولین روز همایش . در جمع چند نفره خبرنگاران که منتظر آسانسور ایستاده بودند عنوان شد که نتوانستیم با اقای تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی صحبت کنیم که ناگهان درب آسانسور باز شد و حمید تهرانفر در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به گفت و گو پرداخت .

حاشیه جالب دیگر اینکه وقتی ایران و جهان از جلال رسول اف مدیر عامل بانک آینده در حاشیه همایش و درست زمانی که پس از پنل نخست وی مشغول ترک سالن بود پرسش شد که آقای رسول اف به زعم بانک مرکزی بانک آینده مجوز ندارد و نام شما در سایت این بانک نیست ،پس چگونه شما به عنوان نهادی بدون مجوز به همایش نهاد ناظر که در آن تمام ارکان بانک حضور دارند دعوت می شوید مانند همیشه پاسخی دریافت نشد و ایشان محل جلسه را ترک کرد .

نکته جالب دیگر اینکه ایران و جهان ازسید کامل تقوی ن�?اد مدیر عامل بانک سپه در حاشیه این همایش در مورد سخنان دیروز وی در وزارت اقتصاد به مناسبت هفته دولت پرسشی مطرح شد با این مضمون که از سخنان دیروز شما در مورد وقایع سال 1391 و 1392 در بانک سپه که اشاره ای به صفر شدن سرمایه بانک سپه و از دست رفتن این سرمایه است این استنباط را به وجود آورده که این مشکل به دلیل عملکرد مدیریت پاشایی فام پدید آمده که وی پاسخ داد پاشایی فام چنین عملکردی نداشت و آنچه در این سال ها بر بانک گذشت نتیجه رخدادهای سال های متوالی است و اگر رامین پاشایی فام در بانک سپه در آن سال ها وجودنداشت باید شاهد رخداد های بد تری در بانک سپه می بودیم .

لازم به ذکر است که در این همایش رامین پاشایی فام حضور نداشت و از بانک کارآفرین آقای معظمی به عنوان نماینده بانک شرکت کرده بود . همچنین وکیلی مدیر عامل بانک توسعه صادرات،بت شکن مدیرعامل بانک مسکن،افخمی مدیرعامل بانک توسعه صادرات،درخشنده مدیر عامل بانک سرمایه،دیواندری مدیر عامل بانک پارسیان،طاهری مدیر عامل بانک سامان از جمله برخی غائبین این همایش بودند .




 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود