امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
07/30 1393

ایران و جهان - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که همه بانک‌ها قابل تحقیق و تفحص هستند به وی�?ه بانکی که متولی امور تعاونی‌ها بوده و می‌بایست به تعاونی‌ها کمک می‌کرده است.



به گزارش ایران و جهان ، علیرضا محجوب(نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با ایلنا؛ در ارتباط با برخی تخلفات صورت گرفته در بانک توسعه تعاون و احتمال تحقیق و تفحص از این بانک گفت: اگر تحقیق و تفحص از بانک توسعه تعاون مطرح شود به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی خواهد آمد و ما به این تقاضا رسیدگی خواهیم کرد. در بررسی این تقاضا همه اموری که در گذشته صورت گرفته و هم اکنون درحال جریان است نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به هر حال یکی از وظایف آیین نامه‌ای و قانونی که برای مجلس به عنوان یک کار نظارتی درنظر گرفته شده است؛ همین تحقیق و تفحص است.
دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در جریان تخلفات صورت گرفته در این بانک قرار دارید؟ یادآور شد: اظهارنظر در این مورد نیازمند تجسس‌های دقیقی است و من هنوز در این مورد تجسسی نکرده‌ام البته که تحقیق و تفحص به این معنی نیست که حتما تخلفی واقع شده و این کار برای آن است که روشن شود تخلف وجود داشته یا خیر و سوالات و ابهامات موجود به پاسخ برسد.

محجوب با تاکید براینکه نمی‌توان در شرایط فعلی اظهارنظر کرد که در این بانک تخلف صورت گرفته است یا خیر؟ تصریح کرد: باید اسناد این تخلفات منتشر شود آنچه که در مورد بانک‌ها وجود دارد این است که من همه بانک‌ها را قابل تحقیق وتفحص می‌دانم به وی�?ه بانکی که متولی امور تعاونی‌ها بوده ومی‌بایست به این تعاونی‌ها کمک می‌کرده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: باید روشن شود که چنین بانکی وظایف قانونی‌اش را به درستی انجام داده یا خیر و یا آنکه طبق اساسنامه و مقررات اقدام به ارائه اعتبار به افراد بدون توجه به توصیه و سفارش کرده است یا خیر به هر حال رسیدن به چنین پاسخ‌هایی نیازمند تحقیق وتفحص است و نمی توان بر اساس شنیده‌ها گفت که تخلفی صورت گرفته است یا خیر.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود