امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
05/17 1394

ایران و جهان - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید بر ضرورت برخورد به دور از اعمال سلیقه با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، گفت:قبل از برخورد با موسسات مالی غیرمجاز باید برنامه‌ریزی برای تسویه حساب با مشتریان آنان صورت بگیرد تا بعد از منحل شدن موسسه ای شاهد تجمع سپرده گذاران آن نباشیم.

به گزارش ایران و جهان ، روح الله بیگی ئیلانلو درگفت وگو با خانه ملت،با تاکید بر ضرورت برخورد به دور از اعمال سلیقه با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، گفت: دولت به ویژه بانک مرکزی باید قبل از هر نوع پلمب موسسات مالی غیرمجاز که اقدام به تخلف کرده اند،نسبت به تسویه دارایی مردم اقدام کند.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قبل از اینکه با موسسات مالی غیرمجاز برخورد شود باید برنامه ریزی برای تسویه حساب با مشتریان آنان صورت بگیرد به نحوی که بعد ازمنحل شدن موسسه ای شاهد تجمع سپرده گذاران آن با برای احقاق حق خود نباشیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید براینکه ارایه مشوق‌هایی به برخی موسسات غیرمجاز برای تسریع در دریافت مجوز ضروری است،افزود:ارایه این نوع مشوق‌ها به موسساتی که هیچ تخلفی تاکنون نداشته اند لازم است تا آرامش اقتصادی کشور حفظ شود.

انجام هر نوع خدمات بین بانکی با موسسات مالی غیرمجاز تخلف به شمار می رود

بیگی ئیلانلو با بیان اینکه انجام هر نوع خدمات بین بانکی با موسسات مالی غیرمجاز تخلف به شمار می رود، افزود: درصورتی که بانک مرکزی بدون اعمال سلیقه نسبت به برخورد با موسسات مالی غیرمجاز بپردازد به طورحتم شاهد بهبود شرایط بانکداری در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: جدیت در نظارت بر موسسات مالی باید به گونه ای باشد که هیچ موسسه ای به خود اجازه فعالیت بدون مجوز را ندهد زیرا ادامه این نوع فعالیت ها یعنی عملکرد بدون کنترل دستگاه های نظارتی که در این صورت امکان بروز هر نوع تخلفی وجود دارد.

این نماینده مردم درمجلس نهم،از جمع آوری امضا برای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به برخی تخلفات رخ داده تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار مجلس قرار گرفت که اکنون بنا به برخی صلاح دیدها به صورت مشروط مسکوت مانده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در صورت لزوم تفحص از بانک مرکزی برای شفاف سای عملکرد ها و شیوه نظارت ها در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود