امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
09/16 1393

ایران و جهان - در پی درج خبری به نقل از خبرگزاری فارس در برخی از رسانه های و نگرانی برخی از سپرده گذاران موسسه اعتباری توسعه، روابط عمومی این موسسه توضیحاتی در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش اداره کل حوزه مدیریت و ارتباطات در پی درج خبری به نقل از خبرگزاری فارس در برخی از رسانه های و نگرانی برخی از سپرده گذاران موسسه اعتباری توسعه، روابط عمومی این موسسه توضیحاتی در این خصوص منتشر کرد که به شرح ذیل است:



جناب آقای سید نظام الدین موسوی

مدیر مسئول محترم خبرگزاری فارس

با سلام 

احتراما با عنایت به درج خبری با عنوان " بررسی پرونده «مؤسسه اعتباری توسعه»‌ در دستور کار است/ تشریح تخلفات از زبان پورمختار" خواهشمند است طبق قانون مطبوعات توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی در صفحه اول سایت فارس درج شود.

1- در سرتاسر خبر موضوع بیمه توسعه و بررسی تخلفات احتمالی آن توسط آقای پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده است که هیچ ارتباطی با موضوع فعالیت های موسسه اعتباری توسعه ندارد و مشخص نیست تیتر درج شده بر اساس چه استنباطی صورت گرفته است.

2- در بخشی از مصاحبه آقای پورمختار آمده است:« یکی از تخلفات عمده موسسه یاد شده این است که در امر بیمه تعهدات بیشتر از اعتبار برای بیمه‌گذاران ایجاد کرده، به همین دلیل بسیار هستند بیمه‌گذارانی که برای گرفتن حق بیمه مراجعه می‌کنند اما اینها (پولی) ندارند که به بیمه گذاران بدهند. » مشخصا تعهدات خارج از توان بیمه هیچ ارتباطی با موسسه اعتباری توسعه ندارد چرا که پرداخت مبالغ مورد تعهد بیمه بر عهده همان شخصیت حقوقی بوده و تنها در صورت داشتن منابع در حساب بیمه توسعه، نزد موسسه اعتباری توسعه به عنوان یک مشتری حقوقی می تواند حواله های صادر شده را نقد کند. در این حالت هیچگونه تخلفی از سوی موسسه اعتباری توسعه صورت نگرفته است.

3- مرجع بیان تخلفات شرکت های بیمه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و مشخصا طی ماههای اخیر مسئولان بیمه مرکزی نسبت به تخلفات احتمالی بیمه اطلاع رسانی کرده اما در هیچ کجا تخلفی را متوجه موسسه اعتباری توسعه نکرده اند. 

4- مرجع رسیدگی به تخلفات ، انحلال و یا ادغام نهادهای پولی تنها و تنها بانک مرکزی است و نه هیچ فرد و یا نهاد دیگری بنابر این در این زمینه نیز بحث بر سر اینکه چه زمانی چه بانک و یا موسسه ای منحل می شود از عهده هر فرد حقیقی و یا حقوقی دیگری به جز بانک مرکزی خارج بوده و هر گونه عواقب ناشی از این امر بر عهده گوینده است.

5- با عنایت به اینکه اعلام رسمی یک خبر غیر رسمی از سوی آن مرجع خبری موجب در خطر افتادن منافع دهها هزار سپرده گذار و هزاران سهامدار این موسسه اعتباری می شود حق پی گیری حقوقی چنین خبرسازی هایی قطعا از سوی این موسسه محفوظ خواهد بود.

اداره کل حوزه مدیریت و ارتباطات 

معاونت روابط عمومی

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود