امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
09/16 1393

ایران و جهان - رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث انحلال موسسه اعتباری توسعه مطرح است، به تشریح تخلفات این موسسه پرداخت.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث انحلال موسسه اعتباری توسعه در دستور کار است، گفت: این مؤسسه به دلیل تخلفات عمده مورد توجه قرار گرفته و همین تخلفات دلیل انحلال این موسسه در صورت تصمیم‌گیری نهایی خواهد بود. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره تخلفات این موسسه به فارس اظهار داشت: تخلفات شامل بحث نحوه مدیریت اعتبارات و بحث بیمه زیر مجموعه این صندوق اعتباری است بیمه توسعه یکی از موسسات زیر مجموعه موسسه توسعه است که پشتوانه منابع مالی موسسه را شامل می‌شود.
این خبر درحالی منتشر می شود که توسعه در واکنش رسانه ای خود به صورت غیر مستقیم به تائیدیه بانک مرکزی بر عملکرد این موسسه اشاره دارد .
روابط عمومی موسسه اذعان دارد که بانک مرکزی در پی درخواست موسسه اعتباری توسعه برای افزایش حجم و سطح فعالیت های خود در سراسر کشور با تاسیس 4 شعبه و یک باجه جدید توسط این موسسه موافقت کرده است .

بنابر این گزارش و بر اساس برنامه ریزی ها و بررسی های صورت گرفته شعب جدید موسسه اعتباری توسعه در شهرهای ایلام ، بیرجند، بوشهر و خرم آباد به عنوان پیشنهاد به بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا پس از تایید نهایی آن توسط نهاد ناظر شعب جدید فعالیت خود را آغاز کنند.
موسسه اعتباری توسعه به عنوان اولین موسسه دارنده مجوز موسسات مالی و اعتباری در ایران از سال 1376 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد و تا سال گذشته تنها موسسه دارای مجوز از بانک مرکزی متصل به شبکه شتاب در این بخش بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود