امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
11/28 1393

ایران و جهان - عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: وقتی بانک مرکزی به  ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد می‌خواهد در موسسه اعتباری توسعه اقداماتی انجام دهد،‌ ستاد تصویب کرد انحلال موسسه توسعه مشروط به ادغام در بانکی بزرگ و توانمند است.



به گزارش ایران و جهان عزت الله یوسفیان ملا درخصوص نظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نسبت به فعالیت موسسه اعتباری توسعه،به فارس اظهارداشت:‌ ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نظر خود را راجع به موسسه اعتباری توسعه اعلام کرده و نحوه اجرای آن در اختیار بانک مرکزی است زیرا ستاد، تصمیمات کلی را اتخاذ می‌کند.
وی افزود: تصمیم کلی ستاد این بود که اگر بانک یا موسسه‌ای به دلیل تخلف یا هر مساله دیگری باید منحل شود، به‌گونه‌ای این انحلال انجام شود که برای مردم مشکلی به وجود نیاید. به همین دلیل موسسه باید در یک نهاد مالی بزرگ و قوی ادغام شود تا برای مردم نگرانی ایجاد نشود.

به گفته یوسفیان ملا این مصوبه ستاد مشمول همه موسسات مالی، صندوق‌های قرض‌الحسنه و شرکت‌های بیمه‌ای می‌شود که نهاد ناظر تصمیم به انحلال آن می‌‌گیرد.
عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به این سوال که برای موسسه اعتباری توسعه چه تصمیمی گرفته شده است، گفت: همین تصمیم برای موسسه توسعه گرفته شد؛ وقتی بانک مرکزی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد می‌خواهد در آن موسسه اقداماتی انجام دهد،‌ ستاد تصویب کرد که انحلال موسسه توسعه مشروط به ادغام در بانک بزرگ و توانمند است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود