امروز: چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
10/18 1393

ایران و جهان - این روزها آگهی‌های بانک ملت درباره‌ی خدمات الکترونیکی رویکرد  متفاوتی را دنبال می کند .آگهی‌هایی که با یادآوری و تقویت تبلیغاتِ قبلی خدمتی که همه می‌شناسند را هدف قرار داده است اما ساختارِ جذاب طراحی و اجرا دوباره شما را به سمت بانک سوق می دهد . با اینکه محتوای پیام این آگهی‌ها حرف تازه‌ای نیست، ولی ساختار آن متفاوت و ماندگار است.

به گزارش ایران و جهان ، مدیر خلاقیت آ�?انس تبلیغاتی اجرا کننده کمپین تبلیغاتی بانک ملت در مورد آگهی های جدید این بانک نکاتی را یادآور شده است وی درباره‌ی این آگهی های ساده، خلاق و گویا نظرات خود را بیان داشته است وی در خصوص اینکه هدف بانک از سفارش این آگهی چه بوداذعان دارد که وقتی به کمپین برندینگ خدمات الکترونیک بانک ملت دعوت شدیم، برای خدمات الکترونیک سامان دهی شدیم. همه با برندینگ بانک ملت آشنا هستند و موضوع اصلی یادآوری و دوباره بر سر زبان آوردن نامِ بانک ملت بود. درواقع، این هدف اصلی کمپین است که سالانه انجام می‌شود و قرار نیست جایگاه جدیدی معرفی شود. این کمپین یادآوری خدمتی به نام خدمات الکترونیکی است تا بازهم در اولویت ذهن مردم قرار داشته باشد. بانک در نظر داشت که خدمات الکترونیکی را معرفی کندکه البته خدمات الکترونیک خدمت جدیدی نیست و چند سالی است که آمده و بانک‌های دیگر هم گفته‌اند. بانک ملت هم چندبار این کمپین را اجرا کرده است.

وی در ادامه این گفت و گو مهم‌ترین دغدغه‌ در مرحله‌ی ایده‌پردازی را ارائه حرف های تازه عنوان ی کند و می گوید :ما باید حرف جدیدی می‌زدیم که تکراری نباشد و جذاب هم باشد. درعین‌حال، پیامی را به مردم برساند و آن‌ها را به استفاده از خدمات الکترونیک تشویق کند. در مرحله‌ی ایده‌پردازی، دغدغه‌ی اصلی ما این بود که آگهی هم خلاق باشد و هم عموم مردم بتوانند آن را درک کنند. ما می‌خواستیم کاری که می‌کنیم، نسبت به رسانه‌ای که داریم و نسبت به مخاطب گسترده و متنوعی که داریم - هم خلاق باشد و هم درک‌شدنی و هم با جایگاه بانک ملت متناسب باشد و هم در ذهن مردم ثبت شود و هم پیام آن کاربردی باشد.


البته کیانوش هاتفی،به پرسشی در خصوص اینکه چگونه به ایده‌ اصلی برای شعار و تصویر رسیدیدنیز این گونه پاسخ می دهد که با همه‌ی این چالش‌ها و فکرها، وقتی ایده‌پردازی شروع شد، ابتدا درباره‌ی فایده‌های خدمات الکترونیک صحبت شد. اینکه خدمت الکترونیک چه می‌کند؟ زندگی را راحت و سریع‌تر می‌کند. راحت‌تر کردن استفاده از خدمات بانکی و افزایش سرعت استفاده، از مهم‌ترین مزیت‌های خدمات الکترونیک است. این خدمت هم در دنیای مدرنیته تعریف می‌شود که با فناوری و تکنولو�?ی همراه است. ذات تکنولوزی هم برای سرعت و راحتی است. پس، چیزی که باید درباره‌اش حرف می‌زدیم همین سرعت و راحتی بود. یعنی اصلی‌ترین مزیت‌های خدمات الکترونیکی. خدمت الکترونیک برای این است که از خدمات بانک استفاده کنیم، درواقع، به‌خاطر خودمان و به دلیل محدودیت زمان از این خدمت استفاده می‌کنیم. ازاین‌رو، خدمات الکترونیک یعنی در کم‌ترین زمان بهترین خدمت را به ساده‌ترین شکل دریافت کردن. 

وی در ادامه این گفت و گو در مورد شعار «دکمه‌ی ورود به بانک» از کجا آمد به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید که این فکرها اصل و پایه‌ی کار ما شد و بعد از آن خیلی گفت‌وگو کردیم و ایده‌های بسیاری طرح شد؛ این‌که سریع به بانک برسیم یا راحت به بانک برسیم و... درنهایت، به این رسیدیم که سه گزینه‌ی موبایل بانک و تلفن بانک و اینترنت بانک یعنی خدمات الکترونیک و دنیای مدرنیته به این سمت می‌رود که همه‌چیز با یک حرکت انجام ‌شود. این یک حرکت در این سه وسیله فقط شامل فشار دادن یک دکمه است. یعنی با فشار دادن یک دکمه، که مهمترین دکمه است. این‌طوری بود که شعار دکمه‌ی ورود به بانک به ذهنمان رسید. شعاری که ظرفت خوبی دارد و می‌گوید به‌راحتی و به‌سرعت با یک حرکت به بانک برویم و از دغدغه‌‌ی مشتری حرف می‌زند که می‌خواهد بانک کناردستش باشد.وی در پایان در مورد انتخاب رنگ قرمز نیز به اخبار کسب و کار و بازاریابی می گوید که برای اینکه رنگ قرمز در فضای شهری به‌شدت به چشم می‌آید و از نظر بصری جلب توجه می‌کند. هم‌چنین، خدمات الکترونیک پرانر�?ی است و قرمز می‌توانست تداعی خوبی از ظرفیت این خدمت باشد. علاوه ‌براین، رنگ لوگوی بانک ملت هم است.  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود