امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
06/6 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بانک دی تصمیم دارد که برای تحقق ای پی اس این بانک دو فقره ملک بفروشد .

به گزارش ایران و جهان ، شفیع زاده به تازگی اعلام کرده است که برای تحقق ای پی اس سال 94 بانک دی در نظر دارد دوفقره ملک این بانک با عنوان ملک تجاری و اداری نوبخت و ملک کوهستان پارک مشهد را به فروش برساند.
لازم به اشاره است که پیش از این گزارشات رسمی اذعان داشت که مالکيت 4 فقره از املاک خريداري(ملک تجاری و اداری نوبخت و ملک کوهستان پارک مشهد،زمین میدان هفت تیروملک تجاری لاله زار) به نام بانک انتقال نيافته بود. انتقال رسمي مالکيت سرمايه گذاريهاي انجام شده توسط شرکت فرعي ديدار در املاک و همچنين املاک واگذار شده به نام شرکت و يا خريداران ذيربط انجام نپذيرفته و املاک خريداري شده از سازمان املاک و مستغلات و شرکت سرمايه گذاري شهر آتيه (به نمايندگي از بانک شهر) با استناد به قراردادها و مبايعه‌نامه‌هاي تنظيمي با اشخاص طرف قرارداد خريداري و بعضا به فروش رسيده است. همچنين سرمايه گذاري در املاک فاقد گزارشهاي توجيهي مصوب هيأت مديره در رابطه با دلايل انجام سرمايه گذاري، نرخ، زمان و نحوه بازيافت آنها، است.
بر این اساس قیمت تمام شده ملک کوهستان پارک مشهدیک میلیارد و 34 میلیون تومان و پلاک ثبتی2902 کهبه نظر می رسد همان ملک نوبخت می باشد بالغ بر 454 میلیارد تومان است .
بانک دی در حالی برای ای پی اس خود املاک را به فروش می رساند که بالغ بر80 میلیارد تومان از مانده سپرده بانک نزد موسسه مالی و اعتباری عسکریه بابت تسهیلات شرکت آتیه سازان دی و شرکت عمران و مسکن آباد دی مسدود شده است .

پیش از این عنوان شد که بانک دی که تا اردیبهشت سال جاری بالغ61 هزارو 526 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است بالغ بر 17 هزارو 860میلیارد ریال نیز تسهیلات از بانک ها و موسسات داخلی دریافت کرده است.
اخبار رسیده از بانک دی نشان می دهد که تغییر در سیاست این بانک نسبت به دوره مالی گذشته گویا اخذ نشده و به نظر می رسد تکیه سودآوری این بانک همچنان بر روی بخش سایر درآمدها و تحقق درآمد از محل واگذاری دارایی است. این بانک در سه ماهه اول نیز همچنان هزینه بالایی را به سپرده گذارانش پرداخت می کند به نحوی که نسبت آن به درآمد مشاع از 89 در سه ماهه 1393 به 95 درصد در سه ماهه اول 1394 افزایش یافته که موجبات کاهش 38 درصدی سهم بانک از محل درآمد مشاع شده است که 11 درصد از پیش بینی بودجه سال مالی جاری است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود