امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/15 1394

ایران و جهان - بانک قرض الحسنه رسالت که با 21 بند حسابرسی صورت های مالی خود را در سال گذشته جمع کرده است سودی برای تقسیم ندارد.

به گزارش ایران و جهان ، بانک قرض الحسنه رسالت به تازگی اعلام کرده است که با زیان انباشته 3 هزارو 325 میلیون ریالی مواجه است و با این حساب سودی برای تقسیم ندارد .
بانک قرض الحسنه رسالت با سرمایه 500 هزار میلیون ریال از مرداد 1391 فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک با 30 صندوق قرض الحسنه ادغام شد و تعداد شعب خود را تا کنون به 282 شعبه در 31 استان و 141 شهر رسانده است. 
اما عملکرد بانک نشان می دهد سود تسهیلات اعطایی به یک هزارو 335 میلیارد و 827 میلیون ریال رسیده است.البته این بانک به تازگی رضا تويسرکاني، محمدحسين حسين زاده، مهدي يزدچي، علي سلطاني، سيد سعيد شمسي نژاد و ابوذر سروش را به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی کرده است.
این بانک در اطلاعات خود آورده است که مبلع 2 هزارو 91 میلیارد ریال مانده حساب فیمابین با صندوق های منتقل شده به بانک است که در پی ساماندهی و انتقال عملیات و برخی حساب های صندوق های مزبور بر اساس تفاهم نامه های منعقد ایجاد شده است .

اما با وجود انقاد تفاهم نامه با صندوق های قرض الحسنه استفاده از بخشی از دارایی های ثابت صندوق های مزبور توسط بانک و همچنین اخذ وکالتنامه از برخی صندوق ها مبنی بر اختیار کامل بانک نسبت به اموال غیر منقول یاد شده و انتقال مزایا و مخاطرات آنها تا تاریخ تزازنامه بخشی از دارایی های ثابت مشهود و نیز تسهیلات و سایر دارایی های صندوق های انتقالی،در صورت های مالی بانک منعکس نشده است که در صورت اعمال مبلغ برآوردی منتقل نشده در حساب های فیمابین و با فرض مبالغ منظور شده به حساب صندوق چگونگی نحوه تسویه مبلغ یک هزارو 967 میلیارد ریالی از مانده حساب های فیمابین با صندوق مشخص است.
بدهی بانک رسالت تا پایان سال گذشته به بانک مرکزی بابت مبادلات فیمابین یک هزارو 344 میلیارد ریال بوده است . البته بانک رسالت صورت ریز تسهیلات اعطایی از محل وجوه اداره شده به مبلغ 4 هزارو 551 میلیارد ریال و صورت مطابقت کارمزدهای دریافتی با تسهیلات اعطایی از محل وجوه اداره شده بخ مبلغ 37 میلیارد ریال در سیستم تسهیلات بانک نیز وجود ندارد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود