امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
01/14 1395

گروه بازار پول - زیان انباشته بانک رسالت به نیمی از سرمایه اش رسیده است آیا این بانک مشمول ماده 141 قانون تجارت نیست؟

به گزارش پایگاه خبری راز پول(ایران و جهان)، بانک رسالت که بیش از 26 صندوق قرض الحسنه را سامان دهی کرده و دارای سرمایه 500 میلیارد ریالی است حالا بالغ بر 307 میلیارد و 593 میلیون ریال زیان انباشته دارد یعنی چیزی حدود 50 درصد سرمایه اش. 
بنابراین به نظر می رسد این بانک مشمول ماده 141 قانون تجارت است هرچند که حسابرس بانک در این خصوص مطلبی راعنوان نکرده است .
گزارش عملکرد بانک اذعان دارد که نسبت کفايت سرمايه بانک در پايان دوره مالي، کمتر از يک درصد است. افزون بر اين، زيان انباشته بانک در پايان شهريور ماه 1394 بالغ بر 50 درصد سرمايه ثبت شده بانک است. مدیریت این بانک در نظر دارد از طریق افزایش سهام و ورود سهام داران خرد و ادغام شعب کوچک و جابه جایی شعب به مناطق مستعد نقدینگی،سرمایه گذاری وجوه در محل های مجاز و تغییر در نرخ کارمزد برخی تسهیلات قرض الحسنه اعطایی این زیان را جبران کنداین موارد در حالی عنوان می شود که هزینه های بانک در شش ماهه 94 نسبت به دوره مشابه سال قبل 48 درصد رش داشته است.

بانک قرض الحسنه رسالت که به تازگی گزارش رسمی 6 ماهه عملکرد را منتشر کرده است به اعتقاد حسابرش نتايج بررسي ها مويد عدم رعايت تحقق درآمد مرتبط با شناسايي کارمزد اقساط تسهيلات پرداختي است، مضافا اينکه بررسي صحت طبقه بندي تسهيلات بر اساس سرفصل هاي سر رسيد گذشته، معوق و مشکوک الوصول ميسر نیست. 
البته گزارشات رسمی اذعان دارد که سر فصل دارايي هاي ثابت مشهود شامل مبلغ 436ر1 ميليارد ريال ارزش دفتري زمين و ساختمان است که در اين خصوص اسناد مالکيت زمين ها و ساختمان هاي بانک به و همچنين گزارشات کارشناس رسمي دادگستري در خصوص ارزش دارايي هاي ثابت منتقل شده به بانک از صندوق هاي انتقالي شامل مبلغ 552 ميليارد ريال ارزش دفتري زمين ها و ساختمان ها به حسابرس بانک ارائه نشده است. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود