امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
06/24 1392

بوش ، نامی دیرآشنا و بزرگ درعرصه تولید لوازم خانگی به خاطر کیفیت و مرغوبیت نامدار است که البته مشتریان خاص دارد.
خرید لوازم خانگی دارای برند معروف و شناخته شده که البته قیمت آن نیزبه متغییرهای مهم کیفیتی وابسته است مزیت هایی برای مشتری دارد بنابراین این گونه است که این کالا در میان انبوه نام ها و برند هایی که کیفیت و خدمات را تبلیغ می کنند ، مشتری را متقاعد به خرید یک محصول می نماید. به وی�?ه در مورد خرید لوازم خانگی در ایران فقط کمپین های موثر و تبلیغات فراگیر نیست که مشتری را برای خرید اقناع می کند بلکه مولفه هایی مهم ترنظیرچگونگی وسطح کیفیت ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیازبه عنوان عاملی مهم تعیین کننده محسوب می شود.
شرکت لوازم خانگی بوش با 350 نمایندگی فعال در ایران به خاطر کیفیت و خدماتش شناخته شده است. در این خصوص ایران و جهان گفت و گوی کوتاهی با جعفری ، کارشناس فروش بوش در رابطه با خدمات پس از فروشی که این شرکت برای رفاه مشتری در نظر گرفته داشت که وی چنین پاسخ داد : برقراری ارتباط دو سویه میان شرکت ومشتری و آنالیز و ارزیابی نوع و شکل خدماتی که طراحی و اجرا شده از وی�?گی هایی است که اهمیت به سزایی در ساختار سرویس دهی ما دارد.
سیستم معاینه رایگان وآموزش آن توسط تکنسین های مجرب و همچنین برقراری ارتباط مستمر با مخاطبان که همان مشتریان هستند از طریق ارسال پیامک هایی در مورد جشنواره های فروش و کالاهای جدید تولید شده و فراخوان رایگان سرویس دهی برای متقاضیان بخشی از فعالیت های بخش خدماتی این شرکت است .
وی نظر سنجی از نحوه ارائه خدمات و آموزش هایی که توسط تکنسین ها داده می شود و همچنین نحوه برخورد با مشتری را از دیگر عوامل مهم در خدمات پس از فروش شرکت بوش دانسته و می افزاید: فرم های نظر سنجی در این رابطه توسط متخصصان این کار تهیه شده و در فواصل زمانی مشخص در مناطق و شهر های مختلف از طریق فروشگاه های بزرگ در اختیار مشتریان وجامعه آماری هدف قرار داده می شود و این یافته ها تحلیل شده و بر اساس آن برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات مطابق میل وخواسته مشتریان صورت می گیرد .
جعفری نوسانات نرخ ارز طی یک سال اخیر را عامل کاهش تقاضا عنوان کرده و می گوید:در رابطه با تامین قطعات با مشکلی خاص مواجه نیستیم ولی افزایش قیمت قطعات مهمترین دغدغه مشتریان است که با وجود 10 سال ارائه خدمات پس از فروش و سه سال گارانتی قطعات در مورد بسیاری از محصولات بازهم بسیاری از مشتریان را نسبت به خرید برندهای معتبری مثل بوش نگران ساخته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود