امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/14 1392

از توقف ثبت سفارش لوازم خانگی از هشتم آبان ماه سال 91 زمان زیادی گذشته و هنوز انبارهای واردکنندگان پاسخگو تقاضاست.گرچه بسیاری معتقدند که انبارهای داخلی تا دو ماه دیگر جوابگوی فروش نخواهد بود اما شیوه قطره چکانی توزیع توسط نمایندگی ها از ایجاد بازار یک دست داخلی جلوگیری می کند. از سوی دیگر نمایندگی ها مدعی شدند که خط تولید لوازم خانگی خارجی در داخل کشور راه افتاده و تولید با همان برندهای خارجی در کشور در حال انجام است.
اما در حال حاضر گمرک اجازه واردات لوازم خانگی را به کشور نمی‌دهد و مسلما از این پس هر کالایی که توزیع می‌شود باید تولید داخل باشد با این وصف بد نیست که نگاهی به آمار داشته باشیم آمارها نشان می دهد که عمده ترین واردکنندگان لوازم خانگی را 30 شخصیت حقوقی و حقیقی با 370 هزار تن لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و 759 دلار تشکیل داده اند. 
شاید قیمت محصولات لوازم خانگی نسبت به دیگر کالاهای وارداتی این جذابیت را ایجاد کرده باشد که در بازار این محصولات تعداد بالایی از واردکنندگان را اشخاص حقیقی تشکیل می دهند. طبق آمار شرکت های وارد کننده لوازم خانگی 13 درصد از وزن و 14درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند که این رقم قابل توجه است.
سام پخش رتبه اول
رتبه بندی واردکنندگان لوازم خانگی به لحاظ سهم و وزن از بازار نشان داد که شرکت سام پخش با 19درصد از وزن و 19درصد از ارزش بازار بزرگترین واردکننده لوازم خانگی بوده است. مدیر عامل این شرکت سيدحسين ميرمحمد صادق بوده و شرکت در زمینه انجام امور بازرگانی وتجاري مجاز، صادرات و واردات كليه کالاهاي مجاز اخذ و اعطاي نمايندگي هاي داخلي و خارجي فعالیت می کند. اطلاعات زیادی از این شرکت در دست نیست اما سهم آن از حضور در بازار واردات ارزنده و چشم گیر است. 
گلد ایران رتبه دوم
شرکت گلدیران در میان واردکنندگان لوازم خانگی سهمی 18درصدی از وزن و به همین میزان از ارزش بازار دارد. گلدیران توانسته در میان 30واردکنندکننده لوازم خانگی جایگاه دوم را کسب کند. شركت گلديران نماينده رسمي محصولات خانگي شركت ال جي در ايران بوده، كه فعاليت خود را از سال 1376 آغازکرده است. مدیر عامل این شرکت را نعمت الله دیلمی برعهده دارد. 
گرچه درصد بالایی از بازار لوازم خانگی را کره ای ها در اختیار دارند اما خانواده حدادزاده که نماینده رسمی رنو فرانسه را در ایران دارد هم از بازار واردات لوازم خانگی دور نمانده است این خاندان با ثبت شرکت بام افق پارس موفق شدند لوازم خانگی اسمگ که یکی از گرانترین و لوکس ترین لوازم خانگی‌های دنیاست و توسط طراحان ایتالیایی طراحی می‌شود را وارد بازار کشور کنند، اسمگ به عنوان مطرح‌ترین برند لوازم خانگی دنیا در انحصار خاندان‌حدادزاده است.
شرکت رهرو سامان آبادان رتبه سوم
شرکت رهرو سامان آبادان در میان فهرست واردکنندگان عمده لوازم خانگی با در اختیار داشتن 6درصد از وزن و 6درصد از ارزش بازار واردات لوازم خانگی در جایگاه سوم ایستاده است. این شرکت در سال 89 برای واردات کالا البته با مسئولیت محدود تاسیس شده و در زمینه بازرگانی با مدیرعاملی فاطمه مجدم فعالیت می کند. 
تهویه نیا رتبه چهارم 
شرکت تهویه نیا نام چهارمین واردکننده بزرگ در عرصه لوازم خانگی است که بنابر اطلاعات شرکت با ارائه راه حل های مهندسی برای کلیه پرو�?ه های سرمایشی و گرمایشی از یکسو و تنوع و کامل بودن سبد محصولات از کولرهای گازی پنجره ای و اسپلیت تا انواع چیلر، پکیج و دیگ های بخار از سوی دیگر، امکان پاسخگوئی به نیازهای تهویه مطبوع را با بکارگیری یک یا چند نوع محصول توسط کارشناسان متخصص این شرکت، فراهم کرده است. شرکت تهویه نیا با مدیر عاملی محمدحسن صدری، طبق آمار 3درصد از وزن و 2درصد از ارزش بازار لوازم خانگی را به خود اختصاص داده است.
حافظ پخش رتبه پنجم
شرکت حافظ پخش دارنده جایگاه پنجم در میان واردکنندگان لوازم خانگی است سهم یک درصد از وزن بازار و 2 درصد از ارزش بازار در کارنامه این شرکت ثبت شده است. شرکت حافظ پخش نماینده رسمی محصولات صوتی و تصویری سامسونگ در ایران که فعالیت خود را در سال 1375 آغاز کرده این شرکت با داشتن بیش از 500 نمایندگی در سراسر کشور به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات به مشتریان شناخته شده است. 
توانگر اعتماد پارس رتبه ششم
شرکت توانگر اعتماد پارس دارنده جایگاه ششم در میان واردکنندگان لوازم خانگی است سهم یک درصد از وزن بازار و 1 درصد از ارزش بازار در کارنامه این شرکت ثبت شده است. 
شرکت بازرگانی توانگر اعتماد پارس ، فعالیت خود را از سال 1364 در زمینه واردات و صادرات آغاز کرده و فعالیت‌های بازرگانی خود را از سال 1374 جنبه ای تخصصی داد که منحصر به سیستم های تهویه مطبوع شد و با توجه به نیاز مصرف کنندگان داخلی فروش و گارانتی محصولات برند سوپرا به شکل انحصاری در حیطۀ فعالیت های این شرکت قرار گرفت. بازار فروش این محصولات از شهرهای جنوبی آغاز و با سرعت در سراسر کشورگسترش یافت.
گروه بازرگانی توانگر اعتماد پارس در سال 1384 با بهره‌گیری از دانش روز دنیا ، تکنولو�?ی جدید منطبق با نیاز مصرف کنندگان در مناطق مختلف کشور محصولات جدیدی را با نام تجاری تراست (TRUST) به بازارهای داخلی عرضه کرد.مدیریت این شرکت را محمد توانگر بر عهده دارد . شرکت توانگر اعتماد پارس نماینده رسمی محصولات صوتی و تصویری سامسونگ در ایران نیز است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود