امروز: شنبه، 22 اردیبهشت 1403
12/26 1392

ایران و جهان- شرکت های گروه خودرو با کاهش و حذف تحریم ها مورد اقبال بازار قرار گرفتند. پیش بینی بودجه های 93اکثر شرکت  های این گروه با تعدیل مثبت همراه بود این درحالی است که برخی از شرکت های این گروه هنوز بودجه را به بازار اعلام نکردند اما برخی دیگر از شرکت های این گروه با تعدیل های منفی سود در سال 93 سهامداران را ناامید کردند. 
پیش بینی سود هر سهم 17 شرکت از گروه خودرو و ساخت قطعات نشان داد که 10شرکت سود هر سهم 93 را با تعدیل مثبت و 7شرکت با تعدیل منفی بودجه را پیش بینی کرده اند. 
شرکت های گروه بهمن، سایپا، زامیاد، سایپا دیزل، پارس خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، مهرکام پارس، ایران خودرو دیزل، ایرکا پارت صنعت، سایپا آذین، کمک فنرایندامین، رادیاتور ایران، صنعتی نیرو محرکه، الکتریک خودرو شرق، چرخشگر، ریخته گری تراکتورسازی ایران و سرمایه گذاری گروه صنعتی ر نا، 17 شرکتی هستند که در این بررسی قرار گرفته و دیگر شرکت های این گروه به دلیل عدم ارائه پیش بینی 93در این مقایسه نام برده نشده اند.
شرکت ایرکاپارت صنعت که با نماد "خکار" در تالار شیشه ای حاضر است، با پیش بینی 655ریال سود برای هر سهم سال مالی 93در میان 17شرکت نام برده بیشترین سود را برای هر سهم درنظر گرفته است. اما ایران خودرو دیزل در این گروه بیشترین زیان را برای هر سهم در 93 پیش بینی کرده است. ایران خودرو دیزل مبلغ 992ریال زیان برای هر سهم در 93 درنظر گرفته است.
شرکت زامیاد با پیش بینی یک ریال، کمترین سود را برای هر سهم 93 به سهامداران اعلام کرده این درحالی است که این شرکت در اولین پیش بینی سال مالی 92 مبلغ 6ریال برای هر سهم برآورد کرده بود. 
در میان 17شرکت مذکور، شرکت سایپا دیزل که زیان هر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 436ریال پیش بینی کرده، بیشترین تعدیل منفی را نسبت به سال مالی جاری با 2825درصد به خود اختصاص داده است. این شرکت سود هر سهم را برای سال مالی جاری مبلغ 16ریال اعلام کرده بود و نتوانست این روند را برای سال مالی آینده ادامه دهد در نتیجه سود 16ریالی را به زیان 436ریالی تبدیل کرده و در این گروه در صدر بیشترین تعدیل منفی قرار گرفته است.
شرکت مهرکام پارس با تبدیل سود یک ریالی در سال مالی جاری به سود 125ریالی در سال مالی آتی بیشترین تعدیل مثبت را ثبت کرده است. 
جدول زیر اولین پیش بینی سود هر سهم سال 92 و 93 و درصد تغییر آن برای 17شرکت گروه خودرو وساخت قطعات آورده شده است. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود