امروز: سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
04/15 1393

ایران و جهان- ارزش بازار سرمایه گذاری ایران و فرانسه در سه ماهه نخست امسال، به مبلغ 6میلیون ریال افزایش یافت.

سرمایه گذاری ایران و فرانسه درسه ماهه اول سال جاری، 6میلیون ریال ارزش بازار را افزایش داده است. ارزش بازار این شرکت در ابتدای سال 1393مبلغ 377میلیارد و 983 میلیون ریال بوده که با افزایش 6میلیون ریالی در انتهای دوره به 377میلیارد و 989میلیون ریال رسیده است.

به گزارش ایران و جهان، شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه که با موضوع سرمایه گذاری در سهام شرکت ها و ارائه خدمات جانبی بازار سرمایه از سال 1353 با سرمایه 250میلیارد ریال فعالیت می کند، دارنده بیش از 9درصد از سهام سرمایه گذاری صنعت و معدن بوده و از زیرمجموعه های آن محسوب می شود.

سهام دار عمده این شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن است و مدیریت مجموعه را حسین بوستانی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بر عهده دارد . همچنین سید احمد مقیمی به نمایندگی از نواندیشان دنیای اقتصاد نائب رئیس هیات مدیره و مهدی نجفی به نمایندگی از ترغیب صنعت ایران و ایتالیا به عنوان رئیس هیات مدیره هستند .
تعداد کارکنان این شرکت سه نفر است .

اما سرمایه گذاری ایران و فرانسه در سه ماهه ابتدای سال جاری روزهای پرکاری را گذرانده است.این شرکت در سه ماهه نخستین امسال در 63شرکت بورسی و غیر بورسی سرمایه گذاری کرده که برخی آن ها عبارتند از پارس خودرو، فولاد مبارکه، گزه مپنا، ملی صنایع مس ایران، بانک ملت، مخابرات ایران، بانک پاسارگاد، گروه صنعتی پاکشو، سنگ آهن گل گهر، ایران ترانسفو، گروه بهمن، پتروشیمی اراک.

همچنین سرمایه گذاری ایران و فرانسه، بخشی از سهام پارس خودرو، مپنا، بانک ملت، تولید برق عسلویه مپنا، سیمان شاهرود، نفت پارس، کاشی پارس، کارت اعتباری کیش، سرمایه گذاری خوارزمی، آهن و فولاد ارفع را از سبد خود خارج کرده است.

ارزش بازار این شرکت در سه ماهه پایانی سال 92 به مبلغ 62میلیارد و 611میلیون ریال کاهش یافته بود. ارزش بازار سرمایه گذاری ایران و فرانسه در سه ماهه پایانی سال 92 در ابتدای دوره مبلغ 440میلیارد و 594میلیون ریال بود که با کاهش 62میلیارد و 611میلیون ریالی به 377میلیارد و 983میلیون ریال رسید.

لازم به اشاره است که سرمایه گذاری ایران و فرانسه، در سه ماهه پایانی 92 نیز بخشی از سهام پارس خودرو، گروه بهمن، سرماهی گذاری سایپا، ایران خودرو، نفت پارس، بانک تجارت و برخی شرکت های دیگر را از سبد سهام خود خارج کرده بود.

لازم به اشاره است که نام این شرکت تداعی گر هیچ گونه سرمایه گذار خارجی نیست و تنها یکی از زیر مجموعه های سرمایه گذاری صنعت و معدن است که از سالها قبل با همین نام خوانده شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود