امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
04/23 1393

ایران و جهان - سرمایه شرکت سایپا به میزان 67.7 درصد افزایش می یابد.
به گزارش ایران و جهان، ظاهرا این افزایش سرمایه با هدف اصلاح ساختار سرمایه شرکت و از طریق تجدید دارایی‌های ارزیابی شده است.
در حال حاضر سرمایه شرکت سایپا مبلغ 10هزار و 400میلیارد ریال است که با این افزایش، سرمایه شرکت به میزان 17هزار و 443میلیارد و 306میلیون ریال خواهد رسید. 

گرچه سهامداران این شرکت از افزایش سرمایه فوق متحمل ریسکی نمی شوند، اما شرکت با 4ریسک ناشی از نرخ بهره، قیمت نهاده های تولید، ریسک تجاری و ریسک مربوط به عوامل بین المللی یا تغییر مقررات دولتی مواجه است.

لازم به اشاره است که سود هر سهم سایپا برای سال مالی 92 مبلغ 107ریال پیش بینی شده بود که در اوایل این سال به 101ریال سپس به مبلغ 11ریال تقلیل یافت. سایپا در نیمه دوم سال 92 مبلغ 441ریال زیان برای هر سهم در نظر گرفت و پس از آن این رقم را 435 ریال اعلام کرد، سایپا در پایان سال 92 اعلام کرد که مبلغ 438ریال زیان برای هر سهم محقق کرده است. 

این خودرو ساز در سال 92 تعداد 255هزار و 162 دستگاه خودرو پراید، تیبا، وانت و CBU,SKD تولید کرده است درحالی که این شرکت مبلغ 36هزار و 758میلیارد و 178میلیون ریال در این سال از فروش به دست آورده اما بهای تمام شده آن مبلغ 34هزار و 154میلیارد و 622میلیون ریال بوده است.

پیش از این نیزمدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفته بود: با تداوم روند افزایش تولید در دو ماهه نخست سال شاهد افزایش 44 درصدی تولید در گروه خودروسازی سایپا بوده ایم و با برنامه ریزی های صورت گرفته روند فعلی در جهت پاسخگویی به نیاز بازار ادامه خواهد داشت .

وی افزود : خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا در دو سال گذشته با رشد قابل توجهی در تولید و تنوع محصول همراه بوده است و امید است با همیاری مسئولین و تلاش بیشتر مجموعه گروه خودروسازی سایپا بتوان نیازهای مصرف کنندگان را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیم .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از بهبود شرایط تولید و عرضه خودروهای تولید این گروه در ماه های آینده خبر داد و گفت: با توجه به بسترسازی های لازم برای افزایش تولید خودرو، برآوردهای ما نشان می دهد ظرفیت تولید محصول در سایپا افزایشی دوباره خواهد یافت.


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود