امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
09/5 1393

گروه تالار- پیش بینی های سرمایه گذاری غدیر برای سال مالی 94 رونمایی شد.این شرکت 36هزار میلیارد ریالی افق مالی اش را برای سال مالی 944 ترسیم کرده و پیش بینی ها را در اختیار سهامداران قرار داده است.

به گزارش ایران و جهان، سرمایه گذاری غدیر که بنابر شنیده ها برنامه حضور در بورس های لندن و هنگ کنگ را در دست بررسی دارد قرار است در سال مالی آینده به 705ریال سود برای هر سهم دست یابد. به این ترتیب غدیر در نظر دارد که مبلغ 26هزار و942میلیارد و 110میلیون ریال سود عملیاتی و مبلغ 24هزار و 44میلیارد و 357میلیون ریال سود از محل سرمایه گذاری ها دست آورد.

به هر حال پیش بینی سود 705ریالی برای هر سهم در سال مالی 94 نسبت به 93 اندکی کاهشی بود چراکه این شرکت در سال مالی 93 مبلغ 1241 ریال برای هر سهم کنار گذاشته بود و با کاهش 43 درصدی دستیابی به سود 705ریالی برای هر سهم را برنامه ریزی کرد.

نماد معاملاتی سرمایه گذاری غدیر، در معاملات روز گذشته در حالی برای تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد که شاخص کل متاثر از اخبار تمدید مذاکرات، کاهش بیش از 1200 واحدی را ثبت کرد. در این سقوط صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا و بانک پاسارگاد شاخص را همراهی کردند.اما از این نماد غدیر که در روز گذشته بسته شده است خبر نی رسد که تعدیل مثبت دارد و توقف نماد نیز به هیمن دلیل بوده است.همچنین اخبار به این نکته اشاره داردکه نماد به زودی بازگشایی خواهد شد .

اما سرمایه گذاری غدیر در سال مالی 93 مبلغ 22هزار و 931میلیارد و 492 میلیون ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها داشت که این سود عمدتا ناشی از فروش سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان بود. این سود، مبلغ 637 ریال را به نصیب هر سهم می کند.

لازم به اشاره است طبق ماده 58 اساسنامه شرکت، خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام در هر سال باید به حساب اندوخته سرمایه ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده و اخذ مجوز سازمان بورس، بنا به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی فوق العاده، قابل تبدیل به سرمایه شود.

این شرکت، سرمایه گذاری ساتا، صندوق بیمه نیروهای مسلح، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، بانک صادرات و صندوق بازنشستگی وظیفه ازکارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک ها را در هیات مدیره دارد و با مدیرعاملی غلامرضا سلیمانی فعالیت می کند. فرشاد حیدری مدیرعامل پیشین بانک ملی و علی اشرف افخمی مدیرعامل فعلی بانک صنعت و معدن عضویت غیرموظف هیأت مدیره را بر عهده دارند .
محمود احمد پورو محمدرضا عرفانی به ترتیب رئیس و نائب رئیس هیات مدیره هستند .


این شرکت درنظردارد جمع درآمدها را تا پایان آذرماه 94 به مبلغ 27هزار و 24میلیارد و 357میلیون ریال برساند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود