امروز: چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
10/22 1393

ایران و جهان - شرایط عرضه سهام ایرانسل در بورس که قرار بود تا پایان آذرماه امسال  اعلام شود، با گذشت بیش از بیست روز از اتمام این مهلت و عدم اعلامی از سوی شرکت، به نظر می رسد یا بررسی ها ادامه دارد یا هنوز بررسی آن آغاز نشده باشد.

به گزارش ایران و جهان،ماجرای عرضه 21درصدی سهام ایرانسل، تبدیل به خاطره ای شده که میان ارتباطی ها دست به دست می شود، حرف و حدیث هایی که گاهی تیتر اخبار رسانه ها شده و گاهی به سکوت خبری تبدیل شده است.

اما آخرین بررسی ها برای عرضه سهام اپراتور دوم تلفن همراه به آنجا رسید که این شرکت هنوز هم درخواستی برای ورود به بورس ارائه نکرده و به نظر می رسد این عدم تمایل ادامه دار هم باشد.
الزام واگذاری اپراتور دوم تلفن همراه در بورس در اوایل تیرماه ابلاغ شده و شرکت تا پایان آذرماه برای واگذاری 21درصدی سهام فرصت داشت.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اوایل تیرماه سال جاری بود که عرضه عمومی 21درصدی سهام شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در بورس اوراق بهادار را بررسی و براساس مستندات رای به واگذاری این شرکت در بورس داد.

به گفته علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، ایرانسل 6ماه پس از ابلاغ مصوبه باید شرایط خود برای ورود به بورس را اعلام کند.
وی گفته بود که شرایط واگذاری از جمله نحوه و زمان بندی عرضه، منوط به وضعیت بورس کشور در پایان مهلت تعیین شده است.

اکنون بیش از 20روز از اتمام مهلت این شرکت گذشته است، روند بازار سرمایه همچنان کاهشی و شاخص در سراشیبی نزول قرار گرفته است.

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس در گفتگو با ایران و جهان در این خصوص می گوید: آخرین جلسه بورسی ها با شرکت ایرانسل به قبل از ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات به سال 91 بازمی گردد. وی ادامه می دهد: در آن جلسه نیز تمایل خاصی از جانب شرکت مبنی بر ورود به بورس دیده نشد.

درگاهی می گوید: ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات در تیرماه انجام شده و مهلت این شرکت تاپایان آذرماه برای اعلام شرایط به بورس بوده است و تاکنون درخواستی مبنی بر ورود این شرکت به بورس به این واحد ارسال نشده است.

لازم به اشاره است که مدیر عامل این شرکت پیش از این نیز گفته بود، شخصا به عنوان مدیرعامل ایرانسل با ورود این اپراتور به بورس موافق هستم اما این موضوعی است که به تصمیم سهامداران ایرانسل و نه مدیریت برمیگردد.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود