امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
09/22 1393

ایران و جهان - عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سهام شرکت‌های خودروساز باید از طریق بورس واگذار شود، نه اینکه بین خودروسازان یا قطعه‌سازان جابه جا شود.


بهروز نعمتی در واکنش به بحث‌های مطرح شده در مورد واگذاری سهام یک شرکت خودروساز به یک گروه قطعه‌ساز، گفت: سهام شرکت‌های خودروساز باید از طریق بورس واگذار شود، نه اینکه توسط شرکت‌های سازنده خودرو یا قطعه‌سازان خریداری شود.

او ادامه داد: در حال حاضر بخشی از سهام خودروسازان و یا شرکت‌های دولتی طوری واگذار شده که خصوصی سازی واقعی اتفاق نیفتاده و در واقع این بخش‌ها به حیاط خلوت دولت تبدیل شده اند و عموماً به صورت خصوصی، دولتی اداره می‌شوند.

او گفت: به این ترتیب این شرکت‌ها هر زمان که بخواهند می‌توانند سهام خودشان را عرضه کنند و یا بخرند که این بزرگترین آفت محسوب می‌شود.

نعمتی با تأکید بر لزوم خصوصی‌سازی واقعی شرکت‌های خودروساز، تصریح کرد: سهام این شرکت‌ها باید پس از قیمت‌گذاری شفاف، در بورس عرضه شود تا هر فردی که توانایی خرید آن را دارد، برای این کار اقدام کند.

وی در مورد نتیجه تحقیق و تفحص از صنعت خودرو نیز گفت:‌ نتیجه این تحقیق و تفحص به قوه قضائیه ارائه شده و برای اجرا باید از طریق این قوه اقدام شود.

عضو کمیسیون صنایع همچنین با اشاره به ورود نادرست شورای رقابت به بحث قیمت‌گذاری خودروها گفت: تعیین قیمت خودرو، وظیفه معاونت وزارت صنعت است و شورای رقابت باید سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

او گفت: ورود شورای رقابت به بحث قیمت‌گذاری خودروها باعث تشدید التهاب بازار می‌ش

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود