امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
04/2 1394

ایران و جهان – بانک ملت در سال گذشته بالغ بر یک هزارو 798 میلیارد تومان سود به دست آورده است .

به گزارش ایران و جهان ، بانک ملت 4 هزار میلیارد تومانی ملت که دولت مالک 19.5درصد سهامش است و بالغ بر 4 هزارو 575 میلیاردو 546 میلیون تومان مطالبات دولتی دارد به تازگی اعلام کرده که بدهی اصلی دولت حدود 2 هزار میلیارد تومان است و حدود 2هزارو 500 میلیاردتومان سود این بدهی در سال های گذشته است که در مجموع این بدهی را به رقم فعلی رسانده است .

بانک ملت که بالغ بر یک هزارو 480 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های گروه پرداخت کرده است ،به عنوان یکی از بزرگترین بانک های تجاری کشور که در سال گذشته بالغ بر یک هزارو 798 میلیارد و 113 میلیون تومان سود حاصل کرده است گویا در سال گذشته برخی از نیروهای انسانی خود را بازنشسته و یا تعدیل کرده است تا جایی که تعداد نیروی انسانی آن 21 هزارو 978 نفر گزارش شده است . البته بانک در همین سال تعداد شعب خود را به یک هزارو 606 واحد کاهش داده است . این در حالی است که تعداد شعب بانک در سال 1392 بالغ بر یک هزارو 637واحد گزارش شد.

به هر حال بانکی های بورس در هفته گذشته روند مثبتی را شاهد بوده اند و این روند مثبت شامل بانک ملت نیز می شود . از نکات مثبت نماد بانک ملت نبود عرضه کننده جدی در سهم و حضور مالی ملت به عنوان اصلی ترین حمایت کننده سهم بود.
این بانک که دارای بدهی 30هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی در سرفصل های گوناگون است  با خبرهای مناسبی از تقسیم سود مناسب به حقیقی ها و افزایش سرمایه مواجه است و میزان این افزایش سرمایه تا ۸3 درصد عنوان شده است. بررسی صورت های مالی بانک نشان می دهد که ملت 440 ریال به ازای هرسهم سود انباشته دارد و به صلاح بانک است که سود محقق شده را به افزایش سرمایه اختصاص دهد و در درون مجموعه حفظ کند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود