امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
12/21 1402




گروه تالار- « وصنا» خبر از یک توافق سود ساز با سیف خودرو داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران؛ وصنا در سال 1400 طی یک قرارداد 250 میلیارد تومانی به منظور مشارکت در «سرمایه گذاری در واردات قطعات CKDخودرو» با شرکت سیف خودرو، املاک مرتب خودروی تهران را به مدت یک سال و با شرط مراجعه به املاک در پایان دوره ترهین، به عنوان تضمین قرارداد در رهن خود درآورده بود. 

در پی عدم اقدام شرکت سیف خودرو در عمل به تعهدات خود در قرارداد و همچنین وجود مشکلات ساختاری در شیوه ترهین املاک مرتب خودروی تهران (طولانی تر شدن دوره ترهین از یک به 10 سال) که مانع از انتقال تضامین مربوطه (املاک) به نام وصنا میشد، شرکت وصنا اقدام به طرح دعوای حقوقی و کیفری علیه سیف خودرو، مرتب خودروی تهران و مدیران اسبق شرکت نمود.

وصنا در دوسال اخیر ضمن پیگیریهای حقوقی مکرر و شکایت حقوقی و کیفری از ذینفعان پرونده تحت نظارت مستمر دستگاه قضایی کشور، موفق شد با کمک دستگاه قضایی کشور مشکلات را حل و فصل کرده و املاک مرتب خودروی تهران را به نام خود منتقل کند. میتوان گفت این موضوع، بزرگترین پرونده و چالش حقوقی وصنا در طول دوران حیاتش بوده که سرانجام با پیگیریهای مجدانه مدیران این شرکت و همکاری دستگاه قضایی با موفقیت پشت سر گذاشته شد و منافع قابل توجهی را برای صاحبان سهام رقم زد.

وصنا دو افشای بسیار مهم و ارزنده در روزهای اخیر بر روی کدال قرار داد:
افشای اول: در این افشا عنوان شد که املاک مرتب خودروی تهرانبا متراژ حدودی 6300 متر در یکی از بهترین مناطق تجاری مرکزی تهران به وصنا منتقل شد که حدود 168میلیارد تومان سود ناخالص برای شرکت به همراه داشت و سود قابل تقسیم هر سهم را به 70تومان افزایش داد. این در حالیست که سود تقسیمی محاسبه شده هرسهم قبل از این انتقال 49 تومان بود.
افشای دوم: این افشا خبر از عقد قرارداد اجاره به شرط تملیک همان ملک (فیمابین وصنا بعنوان موجر و مرتب خودروی تهران بعنوان مستاجر) برای مدت یکسال میدهد. نکته حائز اهمیت در این قرارداد، مبلغ توافق شده جهت تملک آن است که در سال آینده مبلغ 966 میلیارد تومان میباشد. توافق بر روی چنین مبلغی در سال آینده نشان از ارزش بالای ملک مذکور دارد. به عبارتی؛قرارداد پر دردسر و مشکل ساز مشارکت وصنا با سیف خودرو، نهایتاً با پیگیریهای قانونی و قضایی فراوان منجر به اکتساب دارایی بسیار ارزشمندی برای وصنا گردید. به طوری که چنانچه در سال آینده این ملک با ارزش توافق شده واگذار گردد، سودی حدود550 میلیارد تومان را برای وصنا به ارمغان خواهد آورد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود