امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
10/16 1396

گروه سایبان - مجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی در نامه ای به بورس اعلام کرده است که مبلغ حق بیمه 9 ماهه شرکت در حال حاضر 94 درصد بودجه کل شرکت را پوشش داده است.


 بنابراین مانده بودجه پیش بینی تا پایان سال 1396 به مبلغ یک هزارو 284 میلیارد ریال است که در مقایسه با عملکرد شرکت در زمستان سال گذشته به مبلغ یک هزارو 680 میلیارد ریال و این موضوع که 50درصد فروش آن مقطع مربوط به قرارداد ایران خودرو بوده و با توجه به کاهش چشم گیر مبلغ حق بیمه ایران خودرو در سال جاری و با احتساب نرخ رشد سایر حق بیمه های صادره  تحقق بودجه فوق بر اساس داده های حاضر منطقی به نظر می رسد.

بختیاری عنوان کرده است که در خصوص تحقق خسارت 53 درصدی نیز عمده خسارت حاصله در رشته درمان و عمدتا بابت قرارداد بنیاد شهید است و با توجه به ذات رشته فوق معمولا خسارت ها با تاخیر زمانی از سوی مرجع درمانی و یا بیمه گذاران ارسال و پس از ارزیابی به مرحله حواله می رسد.

وی ادامه می دهد با توجه به اینکه در گزارش 9 ماهه فقط در سه ماه از شروع قرارداد فوق الذکر گذشته است، لذا عمده مبالغ درج شده  در سرفصل خسارت های پرداختی با احتساب حواله های پرداخت شده در مرحله رسیدگی است و بدیهی است اطلاعات مربوط به پرونده های خسارت در حال رسیدگی برآوردی بوده  و ممکن است پس از نهایی شدن آنها و درصورت ثبت مابقی اطلاعات ارسالی از سوی مراجع درمانی، مبلغ حق بیمه و خسارت در صورت های مالی نه ماهه دچار تغییراتی شود.


بختیاری با اشاره به همه این موارد پیش بینی می کند که سود 284 ریالی پیش بینی شده 96 شرکت دچار تغییرات با اهمیتی نشود.

لازم به اشاره است که قرارداد بیمه های درمان بنیاد شهید امسال با بیمه دی منعقد شده است و این قرارداد یکی از موارد با اهمیت صنعت بیمه است . این قرارداد سبب شده که سهم درمان در پرتفوی بیمه دی با شکل با اهمیتی افزایش یابد .

بیمه درمان بنیاد شهید در سال گذشته از سوی بیمه ایران منعقد شد و پورکیانی عنوان کرد به دلیل اینکه بنیاد حق بیمه را پرداخت نکرده است و در عین حال خسارت پرداخت کردیم به همین واسطه این پرتفو از سبد بیمه ایران خارج شد. با توجه به رابطه سهام داری بنیاد شهید با بیمه دی باید دید که آیا بنیاد حق بیمه این رشته را به بیمه دی پرداخته است . هرچند که رازپول در خصوص نحوه تسویه این حق بیمه اطلاعاتی دارد اما ترجیح می دهد که این اطلاعات از سوی مراجع مرتبط در این خصوص مانند بیمه دی یا بنیاد شهید مطرح شود. لازم به اشاره است که پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران پذیرفتن اتکایی این پرتفوی را از بیمه دی تائید کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود