امروز: سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
06/12 1396

 

گروه سایبان - بیژن صادق مدیرعامل بیمه دانا که در دولت یازدهم مسئولیت کرسی مدیریت این شرکت را پذیرفت با مرور خاطرات چهار سال گذشته عنوان می کند که یکی از دلایل حضورم در بیمه دانا تخصص پزشکی ام بود.

به گزارش رازپول، مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به سهم بیمه درمان تکمیلی در پرتفوی این شرکت عنوان کرد که یکی از دلایل حضورم در این شرکت تخصص پزشکی و وضعیت این شرکت بود تا بتوانیم در بخش درمان وضعیت را بهبود دهیم .

البته وی به این نکته هم اذعان دارد که این تخصص تا حدودی توانسته در شرکتی مانند بیمه دانا مثمر ثمر باشد اما در مراودات با مراکز درمانی و بهداشتی کاهش هزینه ها بعد دیگری دارد. به گفته صادق بیمه دانا بدنه کارشناسی بسیار قوی در بخش درمان دارد و این یکی دیگر از نقاط مثبت این شرکت است .

وی با تائید این مسئله که بخشی از هزینه های درمان امروز از سوی پزشکان به صنعت بیمه تحمیل می شود اذعان دارد که برخی از پزشکان هزینه هایی را ایجاد می کنند که ضرورتی ندارد به طور مثال در مقایسه وضعیت تجویز ام ار ای برای بیماران در ایران و چین مشاهده می شود که ایران در این بخش جلوتر از چین قرار دارد و در حالی که جمعیت چین بیش از جمعیت کشور است و متاسفانه این هزینه ها به صنعت بیمه از سوی پزشکان تحمیل می شود .

البته وی این نکته را هم تائید کرد که نبود بانک اطلاعاتی از سوابق جسمانی افراد در نظام پزشکی عاملی در جهت تحمیل این هزینه ها است و عنوان کرد که وزارت بهداشت در دولت قبل در این زمینه سامان دهی بانک اطلاعاتی بیماران حرکت هایی را آغاز کرده بود که متاسفانه به دلیل کمبود منابع به سرانجام نرسید.

صادق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرم افزار جدیدی در بخش بیمه های عمر راه اندازی کردیم که به زودی به بازار می آید اذعان داشت که این نرم افزار به گونه ای طرحی شده است که کلیه شرکت های بیمه می توانند از آن استفاده کنند .

صادق به واگذاری سهام سه شرکت دانا، البرز و آسیا هم اشاره داشت و افزود که عزم جدی دولت در این زمینه وجود دارد تا طبق قانون این سهام واگذار شود.وی البته این نکته را هم اضافه کرد که در حال حاضر 55درصد سهام بیمه دانا در اختیار سهام عدالت است که تعیین تکلیف آن با وزارت اقتصاد است و مابقی سهام در اختیار سازمان تامین اجتماعی و شستا و 15 درصد نیز در اختیار بخش حقیقی قرار دارد .وی در این خصوص که با واگذاری بلوکی سهام موافق هستید یا واگذاری خرد عنوان کرد که واگذاری خرد ترجیح دارد .

البته مدیرعامل بیمه دانا به افزایش سرمایه این شرکت به 250 میلیارد تومان از محل واگذاری حق تقدم سهام  و آورده نقدی نیز اشاره داشت .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود