امروز: سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
05/4 1393

ایران و جهان - اعتراضات به عدم پرداخت خسارت ها از سوی بیمه توسعه به بیمه مرکزی کشیده شد . این در حالی است که شعبه مرکزی موسسه اعتباری توسعه به دلیل این تجمعات نیز امروز تعطیل شده است .

به گزارش ایران و جهان ،جمعی از بیمه گذاران و خسارت دیدگان بیمه توسعه امروز 4 مرداد 1393در جلو درب بیمه مرکزی تمجع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند. به گفته شاهدان عینی این خسارت دیدگان با این استدلال که بیمه مرکزی ناظر و شریک بیمه توسعه است خواستار پرداخت و رسیدگی به خسارت های وارده شده بودند . در بین این جمعیت خسارت دیدگانی که با صندلی چرخدار خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده بودند نیز دیده شد.

از چندی پیش بیمه مرکزی با محدودیت هایی خواستار رسیدگی فوری بیمه توسعه به پرونده های خسارتی خود شده است . 

تجمع خسارت دیدگان در مقابل بیمه توسعه در حالی صورت می گیرد که شوراي عالي بيمه تعليق پروانه فعاليت بيمه توسعه در بيمه شخص ثالث را تا اطلاع ثانوي تمديد و پروانه فعاليت اين شركت در بيمه هاي عمر( زندگي ) را نیز تعليق كرده است و شورای عالی بیمه مقرر کرده است که بيمه مركزي مي‌تواند از پرداخت خسارات مربوط به سهميه اتكايي اجباري بيمه‌نامه‌هاي صادره طي دوره تعليق فعاليت خودداري نمايد.

این در حالی است دارابی مدیر عامل این شرکت در اظهارات جدید نیز عنوان کرده است که این شرکت تاکنون 118 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است .اما در این میان خسارت ها به صورت چک های مدت دار در اختیار خسارت دیدگان قرار گرفته است که متاسفانه بخشی از آن ها هر چند که به موعد رسیده اما تامین اعتبار جهت تسویه خسارت نشده است . همچنین این شرکت حدود40 میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی دارد.
بیمه توسعه در روزهای اخیر شاهد مراجعات متعددی از سوی خسارت دیدگان است . بنابر مشاهدات خبرنگار ما هر روز در مقابل ساختمان مرکزی و ساختمان پرداخت خسارت این شرکت بیمه گذاران و خسارت دیدگان نگران خواستار رسیدگی به پرونده های خود هستند که بعضا منجر به دخالت پلیس نیز شده است .

رایزنی ها با بیمه مرکزی از سوی این شرکت ادامه دارد و مسئولین بیمه مرکزی بعضا نظرات مشورتی خود را در خصوص ارائه راهکارها نیز ارائه کرده است.
بیمه توسعه در حالی سهم بیمه های اتومبیل در سبد پرتفوی خود را افزایش داده است که ورود به این رشته همواره از سوی شرکت های بیمه با ملاحظاتی همراه بوده است.

در پی پیگیری های خبرنگار ما معلوم شد که شعبه مرکزی موسسه اعتباری توسعه امروز به دلیل مراجعات متعدد خسارت دیدگان امروز تعطیل شده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود