امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
10/2 1393

ایران و جهان - بیمه مرکزی تا سال 1396 برنامه های کمی راهبردی خود را تدوین کرد.

به گزارش ایران و جهان ،صنعت بيمه در اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي برنامه کلی را تدوین کرده است .بر اساس همین سند برنامه های راهبردی بيمه مركزي ماموریت این نهاد را برای سال های آینده مشخص کرده است و بیمه مرکزی ماموریت دارد که تنظيم و تعميم و هدايت امر بيمه در ايران و حمايت از بيمه‌گذاران و بيمه‌شدگان و صاحبان حقوق آن‌ها و حفظ سلامت بازار بيمه و جلوگيري از رقابت‌هاي ناسالم به‌عنوان نهاد حاكميتي ناظر بر صنعت بيمه را به سرانجام رساند .

شاخص های کمی ماموریت بیمه مرکزی 33آیتم کلی را مورد تاکید قرار داده است.

بررسیهای ایران و جهان در این سند راهبردی نشان می دهد که بیمه مرکزی بنادارد ضریب نفوذ بیمه را تا سال 1396 به 2.9درصد برساند و این در حالی است که در حال حاضر این رقم به 2.3درصد رسیده است .
افزایش تعداد بیمه های اختیاری و حق بیمه سرانه از دیگر ایتم های این شاخص است .اما در کنار این ایتم ها بحث افزایش شرکت های بیمه یکی از شاخص های حائذ اهمیت است به گونه ای که تعداد شرکت های بیمه تا سال آینده به 33 شرکت و تا سال 1396 به 37 شرکت افزایش یابد.در این راستا افزایش بیمه های تخصصی و خارجی از دیگر برنامه ها عنوان شده است و بیمه مرکزی برنامه دارد تا در راستای ارتقا همکاری با شرکت های خارجی تعداد شرکت های طرف قراردادد را تا سال 1394 به 39 شرکت و تا سال 1396 به 43 شرکت افزایش دهد.همچنین بیمه های تخصصی در سال آینده به 3 و تا سال 1396 به 5 شرکت افزایش می یابند.
اما در برنامه های بیمه مرکزی گویا قرار نیست که سهم بخش غیردولتی کاهش چشم گیری داشته باشد و بنا است تا سال 1396 سهم بخش غیر دولتی از حق بیمه تولیدی کشور به 57درصد افزایش یابد. 
لازم به اشاره است که این برنامه در زمان مدیریت امین تدوین شده و به وزارت اقتصاد ارائه شده است . این در حالی است که وزارت اقتصاد چندی پیش با برنامه ترین وزارت خانه در حوزه تدوین سیاست های اقتصاد مقاومتی شناخته شد .



 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود