امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
01/9 1395

گروه سایبان - سند اهداف راهبردی بیمه مرکزی نشان می دهد که گسترش و ارتقا سطح آموزش هاي بیمه اي با ارائه 22 مجوز (تعداد مؤسسات آموزشی بیمه اي داراي مجوز دردوره مورد بررسی)به صورت سالانه و بهبود صلاحیت فنی شرکت هاي بیمه تنها بخشی از ماموریت ها در سال جاری است .

به گزارش پایگاه خبری راز پول(ایران و جهان)، وزارت امور اقتصادي و دارايي در دولت يازدهم با تدوين ماموريت خود و با توجه به شرايط اقتصادي كشور ۷ اولويت راهبردي (شامل ۴ اولويت اصلي و ۳ اولويت پشتيبان) تعيين و به‌منظور تدوين اهداف كمي پنج‌ساله و اقدامات راهبردي سالانه، به كليه‌ي سازمان‌ و شركت‌هاي زير مجموعه ابلاغ کرد. بر این اساس بود که بیمه مرکزی نیز ماموريت خود را تنظيم و تعميم و هدايت امر بيمه در ايران و حمايت از بيمه‌گذاران و بيمه‌شدگان و صاحبان حقوق آن‌ها و حفظ سلامت بازار بيمه و جلوگيري از رقابت‌هاي ناسالم به‌عنوان نهاد حاكميتي ناظر بر صنعت بيمه معرفی کرد. البته اهداف راهبردي بيمه مركزي نیز شامل سياست‌گذاري در صنعت بيمه و توان‌بخشي بازار بيمه؛ تقويت اثر‌بخشي اقدامات نظارتي در فضاي كسب‌و‌كار بيمه اي؛ بالابردن بهره‌وري عملياتي شركت‌هاي بيمه و ايجاد بازار رقابتي؛ تشويق و هدايت شركت‌هاي بيمه به توسعه و تنوع‌بخشي محصولات بيمه‌اي؛ ارتقاي سطح كيفيت ارائه‌ي خدمات بيمه‌اي به‌منظور افزايش رضايت بيمه‌گذاران؛ توسعه سيستم‌هاي حمايت از حقوق بيمه‌گذاران و ارتقاي حس اعتماد عامه‌ي مردم به صنعت بيمه؛ توسعه‌ي همكاري‌هاي بين‌المللي و يكپارچه‌سازي روابط بين‌المللي در بخش بيمه و جلب مشاركت، سرمايه، تكنولوژي و دانش مديريت بيمه‌اي از داخل و خارج كشورعنوان کرد .
عملکرد سند اهداف راهبردي بیمه مرکزي جمهوري اسلامی ایران که آخرین بار در سال 93به روز شده است نشان می دهد که صنعت در برخی موارد به اهداف رسیده و در برخی دیگر به شاخص ها نزدیک شده است . 
البته این سند راهبرد کمی صنعت بیمه در سال 95 و 96 را تبیین کرده است که به طور مثال افزایش تعداد شرکت هاي بیمه به 35 ،بازده سرمایه گذاري شرکتهاي بیمه به 19 درصد ،ارتقا همکاري با شرکت هاي بیمه خارجی(تعداد شرکتهاي بیمه خارجی طرف قرارداد در بازه زمانی مورد بررسی) 41 شرکت،صادرات خدمات بیمه اي (تعداد مجوزهاي اعطایی جهت فعالیت در سایر کشورها)سالانه یک مجوز، افزایش سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدي بازار بیمه کشور 58درصد، افزایش بازدیدهاي نظارتی سالانه 10درصد،ارائه خدمات الکترونیکی بیمه اي با50درصد پیشرفت و بهبود صلاحیت فنی شرکت هاي بیمه(تعداد مدیران واجد صلاحیت فنی شرکت هاي بیمه به تعداد سمت هاي مدیریتی شرکت ها که بموجب ضوابط مربوط تایید صلاحیت آنان الزامی است) 96درصد از جمله بخشی از اهداف سال جاری است . در این میان اداره کل روابط عمومی نیز مسئول تهیه ایجاد و انتشار گنجینه تجارب بیمه بوده است که پروژه آن باید تا پایان سال 94 خاتمه می یافته است . باید منتظر ماند و دید با انتشار عملکرد سند اهداف راهبردي بیمه مرکزي جمهوري اسلامی ایران در سال 94 صنعت بیمه چقدرتوانسته است خود را به اهداف و سیاست گذاری های نهاد ناظرش نزدیک کند؟ در ادامه سند اهداف و عملکردصنعت بیمه در سال 93 منتشر می شود .  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود