امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
11/12 1393

ایران و جهان - در حالی که این شرکت بیمه از انتهای سال گذشته تا 9 ماهه امسال تعدیل نیروی انسانی از 681 نفر به 457 نفر را به دلیل شرایط و اقتضائات شرکت داشته اما آمارها نشان می دهد که هزینه های میلیونی سفرهای خارجی مدیران همچنان پرداخت می شود .

به گزارش ایران و جهان، سرفصل سهام داران در شرکت بیمه دی نشان می دهد که گروه شاهد متشکل از بانک دی ، شرکت شاهد،آتیه سازان دی،اندوخته شاهد و گروه کوثر متشکل از توسعه معادن کوثر و سازمان اقتصادی کوثر،شرکت صنایع غذایی کوثرحدود 45درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند که بر این اساس کاملا مشهود است که چنین ترکیب سهام داری با آئین نامه شماره 40 شورای عالی بیمه در خصوص قانون تاسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی در تضاد است .البته هیات مدیره این شرکت نیز از همین ترکیب تشکیل شده است .

بیمه دی که در پایان نه ماهه ابتدای سال جاری زیان انباشته 2 هزارو 507 میلیارد ریالی را برای سهم داراه خود گزارش کرده است در پایان نه ماهه ابتدای سال فعالیت خود را با 457 نفر نیروی انسانی ادامه داده و این در حالی است که در انتهای سال گذشته تعداد نیروی انسانی شرکت 681 نفر گزارش شده است . تعدیل نیروی انسانی در شرایط فعلی بازار اقتصادی و اشتغال کشور در حالی صورت می گیرد که ساخت و سازها در این شرکت در سال جاری نیز دنبال شد.اما وضعیت اقتصادی این شرکت تنها با تعدیل نیرو برای واحد های ستادی همراه نبوده و تعداد نمایندگان این شرکت نیز از 1068 نماینده به 795 نماینده رسیده است .هرچند که بیمه مرکزی نیز در زمینه وضعیت اقتصادی شرکت ها الزاماتی را در این زمینه داشته است .

بده بستان های داخلی این شرکت نشان می دهد که با توجه به وضعیت مالی بیمه دی مجبور شده تا ساختمان ایرانشهر خود را به فروش رساند امااین شرکت توسط یکی از سهام دارانش یعنی بانک دی به مبلغ 95 میلیارد ریال خریداری شده که هنوز مبلغی بابت این مورد پرداخت نشده است .
بررسی دقیق آمارهای این شرکت نشان می دهد که شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی نیز مبلغ 76 میلیاردو 888 میلیون ریال بدهی به بیمه دی دارد .
بنابر اطلاعات دقیق مالی بیمه دی بیش از 40 میلیارد تومان اسناد پرداختنی دارد دارد. نکته مهم دیگر از عملکرد این شرکت بیمه اینکه ذخیره خسارتهای معوق شرکت 561 میلیارد ریال برآورد شده است که از ذخیره خسارات معوق و ریسک های منقضی نشده تشکیل شده است .

564 میلیارد ریال رقم سایر بدهی های شرکت به سازمان هایی همچون وزارت بهداشت ، صندوق خسارت های بدنی ،نیروی انتظامی و ... است .این در حالی است که شرکت 848 میلیارد ریال نیز به خسارت پرداختنی به بیمه گذاران دارد که هنوز نپرداخته است .البته بدهی های شرکت به همین جا ختم نمی شودو باید تسهیلات 245 میلیارد ریالی این شرکت از بانک آینده را نیز به آن اضافه کرد .
نکته قابل تامل اینکه در هزینه های اداری شرکت هزینه یک میلیارد و 860 میلیون و 216 هزارو 588 ریالی دیده می شود که مربوط به هزینه های ماموریت های خارجی مدیران شرکت است .
بحث سود فروش حاصل از دارایی ثابت 62 میلیارد ریال بوده است این رقن از بابت فروش 33 دستگاه خودرو و شش دانگ ساختمان پدیدآمده است . بیمه دی از کانون بازنشستگاه تامین اجتماعی هنوز مبلغ 20 میلیارد تومان طلب دارد که فعلا گویا این کانون پرداخت نمی کند .


به گزارش ایران و جهان، شرکت بیمه دی که به تازگی افزایش سرمایه را از 611 میلیارد ریال به 2هزار و 500میلیارد ریال ظرف مدت 2سال و کسب مجوزهای قانونی به تصویب مجمع رسانده براساس سرمایه جدید سود هر سهم امسال را 245ریال پیش بینی کرد و تا پایان آذرماه توانست مبلغ 122 ریال آن را شناسایی کند.

این شرکت با سرمایه 611 میلیارد ریالی، قرار بود که مبلف 505 ریال به هر سهم اختصاص دهد که با تصویب افزایش سرمایه جدید این معادله بهم خورد. بیمه دی در نظر دارد مبلغ 245ریال تا پایان امسال به هر سهم اختصاص دهد و تا پایان سه ماهه سوم تنها مبلغ 122ریال آن را محقق کرده که از پیش بینی ها فاصله قابل توجهی دارد.

در این راستا، مطابق با عملکرد 9 ماهه سال مالی 93، حق بیمه صادره به مبلغ یک هزار و653 میلیارد ریال معادل 66درصد مبالغ پیش‌بینی شده، سایر درآمدهای غیر بیمه‌ای مبلغ 71 میلیارد ریال معادل 9درصد از 830 میلیارد ریال پیش‌بینی شده از محل فروش املاک شرکت و سود خالص تنها معادل 50درصد مبالغ پیش بینی شده محقق شده است.

لازم به اشاره است مبلغ (316) میلیارد ریال تعدیلات سنواتی در 9 ماهه سال مالی 93 شناسایی شده که بجای ارائه جداگانه در بخش تعدیلات سنواتی در گردش حساب سود و زیان انباشته این دوره میانی، مستقیماً در سود انباشته ابتدای دوره لحاظ شده است.
ذکر این نکته ضروری است که این شرکت به دلیل زیان انباشته قادر به تقسیم سود نیست .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود