امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
03/18 1394

ایران و جهان - جلسه هم انديشي مقامات درماني و بهداشتي كشور و صنعت بيمه نكات بسيار مثبتي به دنبال داشت كه در رفع مشكلات موجود اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایران و جهان به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل بيمه مركزي، سيد حسن هاشمي- وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در جلسه هم انديشي وزارت بهداشت و صنعت بيمه که مقرر شد شركت هاي بيمه با نظارت بيمه مركزي مطالبات بيمارستان هاي طرف قرارداد با شركت هاي بيمه را ظرف يك ماه و با توجه به شرايط منطقه، درجه بندي بيمارستان ها و ضريب (كا) پرداخت كنند،با تاكيد بر ضرورت استفاده گسترده از نرم افزارها و ابزارهاي الكترونيكي براي بهبود وضعيت موجود، گفت: قرار است شيوه نامه اي با همكاري سنديكاي بيمه گران ايران، سازمان نظام پزشكي و بخش خصوصي تهيه و تدوين شود كه بيمه مركزي با استقبال از اين شيوه نامه متعهد شده تا امكانات نرم افزاري مرتبط را در اختيار مجريان آن قرار دهد.

وي در ادامه با ابراز خرسندي از ديدگاه هاي رييس كل بيمه مركزي در خصوص تعامل هر چه بيشتر صنعت بيمه با شبكه بهداشتي و درماني كشور، اظهار كرد: بستر همكاري ما و صنعت بيمه فراهم است و از اين پس با همكاري هاي بيشتر و تعاملات گسترده تر، شرايط بيمه هاي درماني به ثبات بيشتري خواهد رسيد.

محمد ابراهيم امين – رييس كل بيمه مركزي – نيز در پايان اين نشست با تاكيد بر لزوم تداوم اين هم انديشي ها به اهميت ويژه كيفيت اجراي طرح تحول نظام سلامت در كشور اشاره كرد و افزود: ما آرزو داريم شرايط به گونه اي پيش برود كه رابطه مالي بين بيمار و پزشك صرفا از طريق شركت هاي بيمه انجام شود و در اين مسير آمادگي خود را براي هر گونه همكاري اعلام مي كنيم.

وي تصريح كرد: عمليات بيمه گري در حوزه هايي نظير برآورد خسارت و محاسبات بيمه اي، پيچيدگي هايي دارد كه مي توان با استفاده از نظام الكترونيك و نرم افزارهاي ويژه، زمان تسويه را به حداقل رساند.

رييس كل بيمه مركزي با مثبت خواندن فضاي گفتگو به دغدغه ها و نقطه نظرات مديران عامل و فعالان صنعت بيمه در اين نشست اشاره كرد و افزود: ما مشكل خاصي در خصوص رعايت تعرفه ها نداريم و شركت هاي بيمه در اين خصوص نهايت همكاري را به كار گرفته اند و موضوع بدهي شركت هاي بيمه به بيمارستان ها هم پس از برخي اصلاحات و همچنين دريافت صورت حساب هاي مرتبط، پرداخت خواهد شد و جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.
امين در پايان با تشكر از حضور وزير بهداشت و هيات همراه در مجموعه بيمه مركزي برخي از مسائل و دغدغه هاي اهالي صنعت بيمه را مطرح كرد و در پايان گفت: شخصا موضوع تسويه شركت هاي بيمه با مراكز درماني را تا حصول نتيجه پيگيري خواهم كرد.

گفتني است نشست مشترك وزارت بهداشت و صنعت بيمه با حضور دكتر سيد حسن هاشمي - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي- محمد ابراهيم امين- رييس كل بيمه مركزي، معاونان، مشاوران، مديران عامل شركت هاي بيمه و بيمارستان هاي تهران و همچنين فعالان حوزه هاي بيمه و سلامت در محل بيمه مركزي برپا شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود