امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
11/10 1394

ایران و جهان - شوراي عالي بيمه پس از بررسي گزارش معاونت نظارت بيمه مركزي از عملكرد شركت بيمه دي، توصيه‌هاي سه گانه‌ خود را به اين شركت اعلام كرد.
به گزارش ایران و جهان، شوراي عالي بيمه در جلسه اخير خود به شركت بيمه دي توصيه كرد كه براي "وصول مطالبات شركت"،"عدم ارائه تخفيف‌هاي خارج از ضوابط در رشته ثالث" و " متوازن‌سازي پورتفوي شركت" حداكثر توان خود را بكار گيرد.
بر اساس گزارش معاونت نظارت بيمه‌مركزي، شركت بيمه دي براي بهبود توانگري مالي خود، سرمايه شركت را افزايش داده است؛ از اين رو توانگري مالي اين شركت در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۴ به ۶۰ درصد رسيده است.
همچنين در راستاي انجام مصوبات شوراي عالي بيمه، گزارش عملكرد شفاف و كامل قراردادهاي شركت بيمه دي در رابطه با بيمه درمان كانون بازنشستگان تامين اجتماعي كه قبلا منعقد و باعث ضرر و زيان شركت شده بود در شوراي عالي بيمه ارائه شد.
بيمه‌مركزي وضعيت بدهي‌هاي قطعي، هزينه‌هاي اداري و عمومي، پرتفوي حق بيمه و ساير فاكتورهاي عملكردي شركت بيمه دي را پايش و رصد نموده است و شوراي‌عالي‌بيمه پس از استماع گزارش بيمه‌مركزي ضمن تاكيد بر كاهش هزينه‌هاي اداري و عمومي و توصيه‌هايي از جمله اتخاذ تمهيداتي براي وصول مطالبات شركت، در نظر گرفتن ذخايركافي براي مطالبات مشكوك الوصول، اخذ پوشش‌هاي اتكايي لازم، پرداخت بدهي هاي قانوني و كنترل رشد بيمه‌هاي ثالث و درمان را به شركت بيمه دي اعلام و مقرر كرد بيمه دي برنامه ترميم وضعيت مالي خود را با رعايت الزامات بيمه‌مركزي تدوين و ظرف مدت ۳۰ روز ارائه نمايد.
در اين جلسه همچنين براساس گزارش مديريت نظارت بر صلاحيت‌هاي حرفه‌اي، در راستاي اجراي ماده ۱۷ آيين‌نامه شماره ۷۵ مصوب شوراي عالي بيمه، موافقت شد آن دسته از نمايندگان بيمه كه چندين سال داراي پروانه نمايندگي بود‌ه‌اند، (نمايندگان مشمول موضوع ماده ۱۷ آيين‌نامه شماره ۷۵) تا پايان سال ۱۳۹۵ مهلت شركت در آزمون بيمه‌مركزي و تطبيق وضعيت خود با آيين‌نامه مذكور را داشته باشند.
در اين جلسه همچنين دكتر حسين قضاوي معاون بانك و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارايي به عنوان عضو جديد شوراي عالي بيمه معرفي و سوگندنامه شورا را قرائت كرد. محمدابراهيم امين رئيس كل بيمه مركزي و رئيس شوراي عالي بيمه ضمن خير مقدم به ايشان از خدمات دكتر محمد پاريزي عضو قبلي شورا در اتخاذ تصميمات و كمك به انسجام و غناي مصوبات شوراي عالي بيمه تقدير و تشكر كرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود