امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
04/16 1394

ایران و جهان - اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي گلوگاه صنعت بيمه است و همه كساني كه مي خواهند در صنعت بيمه ايفاي نقش كنند بايد از اين گلوگاه عبور كنند.


به گزارش ایران و جهان ، محمدابراهيم امين كه در ديدار كاركنان اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي سخن مي گفت افزود: مردم بر اساس اعتمادي كه به حاكميت، نظام و دولت دارند به دنبال دريافت خدمات از سازمان ها از جمله خريد بيمه نامه از شركت هاي بيمه هستند و اگر اين اعتماد سلب و خدشه دار شود، مردم به همه چيز بي اعتماد خواهند شد.

رئيس كل بيمه مركزي گفت ما در حوزه بيمه وظيفه داريم كارمان را درست انجام دهيم و در صدور و اعطاي مجوزها طبق ضوابط و مقررات عمل كنيم تا آسيبي به اين حوزه از فعاليت ها وارد نشود.
محمدابراهيم امين تعيين صلاحيت ها در حوزه هاي مختلف صنعت بيمه را كاري بسيار عظيم و مهم دانست و گفت اگر مديران و دست اندركاران صنعت بيمه از فيلتر تعيين صلاحيت ها عبور كنند و افراد واجد شرايط سكان امور را در دست بگيرند، صنعت بيمه ديگر شاهد بحراني كه اخيراً گريبان گير آن شد، نخواهد بود.

وي تصريح كرد ما نبايد در حوزه تعيين صلاحيت ها كه از حساسيت بالايي برخوردار است توصيه پذير باشيم و خلاف مقررات عمل كنيم و اگر به سرنوشت مردم بي تفاوت باشيم جايمان اينجا نيست.

رئيس كل بيمه مركزي تأييد صلاحيت افرادي را كه واجد صلاحيت نيستند امري گناه و آن را ظلم به مردم و جامعه دانست و گفت تأييد صلاحيت ها بايد طبق اصول، ضوابط و مقررات باشد و تخطي در اين امر قابل قبول نيست.
امين در ادامه گفت اعتماد مردم به بيمه زماني جلب مي شود كه شركت هاي بيمه خسارت بيمه گذاران را به موقع، سريع و درست پرداخت نمايند و به اصطلاح هيچ ادعا و خسارت معتبري بدون پرداخت نباشد.

رئيس كل بيمه مركز ي لازمه نظارت كارآمد و موثر بر شركت هاي بيمه را آشنايي عيني كارشناسان بيمه مركزي با نحوه عمل شركتهاي بيمه، شعب، نمايندگي هاي بيمه و بويژه واحدهاي پرداخت خسارت دانست و گفت با اين كار مي توانيم از نزديك مشكلات مردم را لمس و براي رفع و رجوع آن چاره انديشي كنيم.

امين در پايان خاطر نشان كرد بيمه يكي از كارآمدترين دستاوردهاي تمدن بشري است و امنيت و آسايش خاطر به مردم مي دهد و مردم ايران نيز بايد از اين دستاورد بدرستي بهره مند شوند و از مزاياي آن استفاده كنند.
در ابتداي اين مراسم، مدير كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي گزارشي از وظايف و فعاليت هاي اين اداره كل ارائه كرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود