امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
10/18 1395

گروه سایبان - همتي با اشاره به اينكه نرخ بيمه مسئوليت نيازمند اصلاح است، گفت: در همين راستا بيمه مركزي به زودي نرخ هاي ارشادي را باتوجه به ضريب خسارت ها محاسبه و اعلام مي كند.

به گزارش پایگاه خبری راز پول به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، دكتر همتي در دومين سفر استاني خود به خراسان رضوي در نشستي صميمي با روساي شعب و هيات مديره انجمن صنفي كارگزاران اين استان ديدار كرد.
بنا بر اين گزارش، رئيس كل بيمه مركزي از برگزاري دوره هاي آموزشي حرفه اي براي مديران صنعت بيمه خبر داد و گفت: بخش عظيمي از كاركنان صنعت بيمه داراي مدرك كارشناسي و بالاتر هستند و ما در صنعت بيمه مشكل عدم آگاهي از تئوري و اصول بيمه نداريم بلكه مديران ما نياز به دوره هاي كاربردي _آموزشي دارند.

وي افزود: به همين منظور، برگزاري دوره هاي آموزشي حرفه اي در دستور كار پژوهشكده قرار گرفته است تا بتوانيم از اين طريق مديران حرفه اي تربيت كنيم و به مديران استاني هم توصيه مي شود حتما در اين دوره ها شركت كنند.
دكتر همتي با اشاره به اينكه نرخ بيمه مسئوليت نيازمند اصلاح است، گفت: در همين راستا بيمه مركزي به زودي نرخ هاي ارشادي را باتوجه به ضريب خسارت ها محاسبه و اعلام مي كند.
وي همچنين در خصوص افزايش ظرفيت هاي سامانه سنهاب گفت: اين سامانه قابليت هاي زيادي چون ارائه امار عملكرد به تفكيك زير شاخه هاي هر يك از رشته هاي بيمه اي دارد كه در برنامه ريزي هاي بلند مدت صنعت بيمه نقش مهمي دارد.
وي افزود: با جديت در حال رفع ايرادات، تكميل و استفاده از ساير ظرفيت هاي اين سامانه هستيم.
رئيس كل بيمه مركزي، برخورداري مديران استاني از اختيارات لازم را از عوامل مهم در توسعه بيمه در كشور دانست و از مديران عامل خواست باتوجه به ضريب خسارت و موقعيت استان ها اختيارات لازم را به مديران استان ها بدهند.

همتي گفت: سهم پنج درصدي بيمه هاي مسئوليت از پرتفوي صنعت بيمه با توجه به ظرفيت هاي موجود ناچيز است و راه توسعه آن نظارت، مديريت ريسك و ارائه نرخ هاي فني در رشته هاي شخص ثالث و درمان است تا نقدينگي شركت هاي بيمه را با مشكل مواجه نكند.
رئيس كل بيمه مركزي افزود: بيمه مركزي هدفي جز رشد و تعالي صنعت بيمه ندارد و اين مهم با نظارت و سياستگذاري هاي مطلوب ميسر خواهد شد.
وي در خصوص كاهش تصدي گري بيمه مركزي گفت: وظيفه بيمه مركزي به عنوان نهاد ناظر، نظارت بر عملكرد شركت هاي بيمه براي اصلاح امور و دفاع از حقوق بيمه گذاران و انطباق فعاليت آنها با مقررات است و نبايد به دخالت تعبير شود.
وي خاطر نشان كرد: مردم در مواجهه با مشكلاتي چون بيمه توسعه، بيمه مركزي را مسئول مي دانند، پس نمي توان انتظار داشت بيمه مركزي فقط نظاره گر باشد.
رئيس كل بيمه مركزي با اشاره به تكاليف در نظر گرفته شده براي صنعت بيمه در برنامه ششم توسعه كه افزايش ضريب نفوذ بيمه به هفت درصد يكي از آن موارد بود گفت: با توجه به روند رشد ضريب نفوذ در ۱۰ سال اخير، مي توان انتظار داشت در بهترين شرايط صنعت بيمه در پايان برنامه ششم به ضريب نفوذ بيمه به ۳ درصد برسد.
دكتر همتي همچنان بر خوشرويي در هنگام پرداخت خسارت از سوي شركت هاي بيمه تاكيد كرد و گفت: شركت هاي بيمه براي جلب اعتماد مردم به صنعت بيمه بايد شرايط پرداخت خسارت را آسان تر كنند.
وي افزود: بهانه هاي واهي براي عدم پرداخت خسارت از سوي بيمه گران ناشي از مسير غلط آنها در مديريت ريسك و تركيب پرتفوي است، چرا كه با ارائه نرخ و شرايط غير فني نقدينگي شركت را با مشكل مواجه مي كنند و به تبع آن در پرداخت خسارت خست به خرج مي دهند

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود