امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
11/3 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بیمه ما معتقد است با تعلق 23.5 درصد پرتفوی بیمه ای این شرکت به گروه ملت این شرکت به کپتیو مبتلا نیست .
به گزارش ایران و جهان مجید صفدری مدیرعامل بیمه ما در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که با توجه به اینکه بالغ بر 203 میلیارد ریال از بدهی های بیما ما در شش ماهه ابتدای سال متعلق به شرکت های گروه ملت است آیا برای مراقبت از کپتیو داخل شرکت برنامه ای را مد نظر قرار داده اید عنوان می کند که با 23.5درصد پرتفوی شرکت که توسط شرکت های زیر مجموعه به وجود آمده است این شرکت مبتلا به این عارضه نیست .وی در تکمیل سخنان این بخش اذعان دارد که سهم بازار بیمه ما به هر قیمتی افزایش نخواهد یافت و این سهم با جذب مشتریان جدید گسترش خواهد یافت .به گفته وی افزایش سهم بازار را بدون نرخ شکنی و دامپینگ دنبال خواهیم کرد .
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص برنامه های توسعه ای بیمه ما در زمینه بیمه های عمر و این نکته که به نظر می رسد که زیر ساخت های گسترش در شرکت مهیا نیست و با توجه به آئین نامه های شورای عالی بیمه و نامه رئیس کل بیمه مرکزی در زمینه تفکیک حساب های سرمایه گذاری بیمه های عمر به مدیران عامل این حساب ها تفکیک نشده است : اذعان دارد که حساب های بیمه عمر بیمه ما تفکیک شده است .
البته یکی از مدیران این شرکت در حاشیه این مراسم در پاسخ به این پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه با وجود تفکیک حساب ها چرا صورت های مالی بیمه ما این نکته را نشان نمی دهد اذعان می کند که هنوز استاندارد حسابداری در این خصوص نوشته نشده است و به همین دلیل بیمه ما بدون وجود استانداردها نمی تواند اطلاعات مالی را در این زمینه افشا کند .
در ادامه این برنامه مدیر عامل بیمه ما با رشد 36 درصدی حق بیمه تولیدی این شرکت در 10 ماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته پرداخت و عنوان کرد که نسبت خسارت شرکت نیز در این مدت 32درصد بوده است . ترکیب پرتفوی این شرکت بالغ بر 15.2درصد آتش سوزی ،8.32درصد بدنه،2.3 درصد حوادث،18.39درصد ثالث،5.86درصد مسئولیت،4.92درصد درمان و 35درصد عمر است .
صفدری در این نشست به دعوت مقررمطالعاتی انرژی اروپا از بیمه ما اشاره کرد و افزود با توجه به اینکه بانک ملت اسپانسر پروژه های مطالعاتی نفت و گاز در لاهه هلند در اجلاس نفت و گاز و انرژی شده و مشارکت فعال دارد و در همین زمینه قرار است که بیمه ما نیز مشارکت فعال در این زمینه داشته باشد .
مدیرعامل بیمه ما با انتقاد از کپی سایر شرکت ها از بیمه تروریسم بیمه ما افزود که این پروژه یکی از دستاوردهای بیمه ما بوده است که سایر شرکت ها به راحتی تفکر بیمه ما را کپی کرده و متعلق به خود می دانند.
در بخش دیگری از سخنان خود دستیابی به ضریب نفوذ 7.5درصد را بر اساس چشم اندازهای 1404 امکان پذیر دانست و در پاسخ به این پرسش که بعد از سال ها ضریب نفوذ بیمه به سختی به 2درصد رسیده و چگونه ممکن است با چنین سرعتی پیش برویم اذعان دارد که پتانسیل این جهش در کشو وجود دارد و باید فرهنگ بیمه را همگانی کنیم و با ایجاد پشتوانه های قوی و اطمینان بخشی به مردم حرکت کنیم .
البته وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص افزایش سرمایه و الزامات بیمه مرکزی در این زمینه به ذکر این نکته بسنده کرد که تا پایان سال آینده سرمایه این شرکت به 400 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود