امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
09/8 1394

ایران و جهان - اصلاح سطح توانگری با افزایش سرمایه یکی از برنامه هایی است که مدیرعامل بیمه دی بر آن تاکید دارد و البته وی به این پرسش نیز پاسخ می دهد که چرا علی رغم توانگری سطح 4 روند صدور را افزایش داده است .

به گزارش ایران و جهان ، مجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی در جمع خبرنگاران به برخی پرسش های مطرح در خصوص روند فعالیت های بیمه دی اشاره دارد .وی در پاسخ به این پرسش که روند افزایش سرمایه این شرکت به کجا رسیده است اذعان دارد که افزایش سرمایه صورت گرفته و در مرحله حسابرسی است و پس از آن به بیمه مرکزی ارسال خواهد شد .
البته وی در پاسخ به پرسشی دیگر که سطح توانگری بیمه دی به 4 رسیده برای ارتقا این سطح چه برنامه هایی دارید باردیگر به اصلاح وضعیت افزایش سرمایه اشاره دارد و اذعان می کند که این برنامه می تواند محدودیت های پیش رو را تا حدی تلطیف کند .
بختیاری در پاسخ به این پرسش که روند صدور در شرکت بیمه دی افزایش یافته است در حالی که الزامات آئین نامه 69 اذعان دارد که شرکت های در سطح 4 روند صدور را کاهش دهند اذعان می کندکه با افزایش سرمایه بحث توانایی شرکت ترمیم می شود و البته بیمه دی در این زمینه با واگذاری اختیاری اتکایی به بیمه مرکزی سعی دارد که ریسک نزد خود را مدیریت کند .
مدیرعامل بیمه دی در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه بند 12 آئین نامه 69 به صراحت اقدامات اصلاحی شرکت های مشمول سطح 4 را روشن کرده است اما در خصوص افزایش پرتفوی و واگذاری اختیاری در این بند اشاره ای نشده و آیا این بحث توافقات فراآئین نامه ای شرکت بیمه دی با بیمه مرکزی است اذعان دارد که با توافقات صورت گرفته از نیمه دوم سال 1394 نسبت به واگذاری اختیاری اقدام شده استو با واگذاری سهم نگهداری شرکت را کاهش می دهیم و این بحث که در آئین نامه به چنین موردی اشاره نشده مسئله دقیقی است .
به گفته وی شرکتهای بیمه اصلاح توانگری را باافزایش سرمایه یا کاهش پذیرش ریسک تعدیل می کنند اما در این خصوص باید گفت شرکت بیمه دی با عملیاتی کردن برنامه افزایش سرمایه ، در جهت اصلاح سطح توانگری خود حرکت کرده و یک سلسله تمهیدات فنی مانند افزایش میزان واگذاری اتکایی اختیاری را در دستور کار قرار داده است.
 وی تصریح می کند که اگر کسب پرتفوی مطابق با اصول فنی باشد حتما ریسک های جدید پذیرفته خواهد شد که در این صورت سهم نگهداری شرکت را با واگذاری اتکایی تنظیم می کنیم.

بختیاری در تکمیل پاسخ خود در این بخش اذعان دارد که طی تفاهم با بیمه مرکزی بخشی از ریسک های خود را به صورت اتکایی اختیاری نزد بیمه مرکزی واگذار می کنیم که این واگذاری اتکایی ریسک ها نزد بیمه مرکزی از نیمه دوم سال 94 عملیاتی شده است.
وی ادامه می دهد که تنظیم سهم نگهداری ، مکانیزمی است که مدیران باید جهت بهبود توانگری در نظر داشته باشند و حتما نباید اشاره مستقیمی به آن در آیین نامه 69 شده باشد. 
مدیرعامل بیمه دی در پاسخ به این پرسش که در جلسه اخیر شورای عالی بیمه قرار بود که در خصوص برنامه های اصلاحی شرکت ها تصمیماتی اتخاذ شود آیا در این خصوص مطلبی از سوی بیمه مرکزی به بیمه دی اعلام شده در این خصوص اظهار بی اطلاعی کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص اینکه الزامات آئین نامه 69 اذعان دارد که شرکتهای در سطح 4 باید در سطح هیات مدیره نیز تغییراتی به وجود آورند آیا این شرکت در این زمینه حرکت کرده است اذعان کرد که اصلاح توانگری با افزایش سرمایه و ارائه مستندات در این زمینه به بیمه مرکزی سطح شرکت را در این حد نگه نخواهد داشت .

بخیاری با اشاره به تاریخچه حضور خود در این شرکت و چالش های این شرکت در سال های ۹۰ تا ۹۲ با ورود به دو قرارداد گفت: از ابتدای سال ۹۳ وارد مرحله جدید از احیای شرکت شدیم و پس از استقرار در شرکت رسیدگی به مطالبات مردم و تجهیز منابع در دستور کار قرار گرفت و مطالبات در بخش های بیمارستانی، مراکز درمانی و غیره پرداخت شد و در نهایت تا پایان سال ۹۳ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از تعهدات شرکت در رشته های بیمه درمان، اتومبیل، آتش سوزی و غیره جبران شد.

تعیین تکلیف ۱۸ پرونده مالیاتی و پراکندگی ۳۰۰ حساب بانکی از دیگر مواردی بود که بختیاری به آن اشاره داشت و اذعان کرد که اصلاح نیروی انسانی، اعمال نظام کنترل های داخلی، وصول مطالبات شرکت، بحث سلامت و مقابله با هرگونه تخلف و تقلب، ساماندهی نمایندگی ها و استقرار کنترل های داخلی به صورت مداوم اجرایی شد.
بختیاری به تعامل با گمرک ایران خودرو اشاره کرد و گفت: ضریب خسارت شرکت در سالهای ۹۰ و ۹۱ بالای  ۱۵۰ درصد بود که در ۶ ماه امسال به حدود ۴۶ درصد رسیده است. 
وی اذعان دارد که برای قرارداد مجدد با گمرک مدارک و مستندات افزایش سرمایه ارائه شد و قرارداد با این نهاد از سر گرفته شد . وی در پاسخ به این پرسش که تعامل با ایران خودرو مطالبات این شرکت را افزایش خواهد داد اذعان دارد که تعامل بیمه دی با ایران خودرو مطلوب است و هفته گذشته این شرکت واریزی هایی را به بیمه دی داشته است .
مدیرعامل بیمه دی نظارت های بیمه مرکزی را سخت گیرانه اما مفید دانست و افزود: پرونده بیمه دی چندی پیش در شورایعالی بیمه مطرح بود و اقدامات سخت گیرانه ای برای شرکت اعمال شد. 
وی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا اقدامات مدیران قبلی پیگرد قانونی داشته یا خیر اذعان کرد کهد چند پرونده شکایت از مدیران قبلی این شرکت بیمه در مراجع قضایی و حقوقی مطرح شده و افرادی که در ایجاد وضعیت این شرکت در گذشته دخیل بوده اند، باید پاسخگو باشند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود