امروز: دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
12/14 1401

گروه سایبان - مشروعیت اساسنامه‌ای موسسه باید تعیین تکلیف شود زیرا نه اساسنامه فعلی مورد نظر ماست و نه موافق این هستیم که صندوق به عنوان نهاد عمومی معرفی شود بنابراین باید اساسنامه طوری تنظیم شود که در راستای منافع کامل معلمان باشد.


حمایت از منافع معلمان به عنوان سرمایه گذاران خرد و خصوصی نشان می دهد که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش تمایلی به دولتی سازی صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته و تغییر اساسنامه را تنها با هدف تامین منافع کامل معلمان مشروع می داند.
پیش از این گمانه زنی هایی مبنی بر دولتی بودن صندوق مطرح شد که سخنرانی او  در همایش سراسری اعضای هیات مدیره و مدیران عامل موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه نشان می دهد که مقام عالی وزارت آموزش و پرورش گزینه دولتی بودن صندوق را مردود می داند چراکه دولتی بودن صندوق هم مغایر روح متعالی اصل 44 قانون اساسی است و هم ناتوان در تامین منافع مالی معلمان .


رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در این همایش صراحتا گفته است که مشروعیت اساسنامه‌ای موسسه باید تعیین تکلیف شود زیرا نه اساسنامه فعلی مورد نظر ماست و نه موافق این هستیم که صندوق به عنوان نهاد عمومی معرفی شود بنابراین باید اساسنامه طوری تنظیم شود که در راستای منافع کامل معلمان باشد.

وی با اشاره به اساسنامه تدوین شده از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در اساسنامه موجود همچنان در دولتی یا خصوصی بودن صندوق اشکال وجود دارد؛ الگوی راهبری اجرای اساسنامه به جهت مشروعیت اساسنامه باید تدوین شود اینکه بگوییم مؤسسه یک مؤسسه عمومی غیر دولتی است کافی نیست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود