امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
12/13 1401


گروه سایبان - علی صدوقی رئیس شورای حقوقی موسسه: مهمترین موضوع در خصوص اساسنامه‌ جدید، موضوع شخصیت حقوقی موسسه بود که عده‌ای آن را موسسه عمومی غیردولتی و عده‌ای آن را موسسه تجاری غیرانتفاعی خصوصی می‌دانستند که در این خصوص موضوع موسسه عمومی غیردولتی رد شد.

علی صدوقی رئیس شورای حقوقی موسسه با اشاره به تلاش مدیران این مجموعه برای رفع دغدغه اعضا در خصوص اساسنامه موسسه، گفت: اساسنامه موسسه مورد بازنگری قرار گرفته و خواسته‌های مهم فرهنگیان در ارتباط با مفاد آن از جمله ماهیت حقوقی موسسه در کمیسیون مربوطه در دولت مورد پذیریش واقع شده است و در حال طی سایر مراحل تصویب دولت است.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، رئیس شورای حقوقی موسسه در پنل مربوط به اساسنامه صندوق در همایش فرهنگیان عضو موسسه افزود: مهمترین موضوع در خصوص اساسنامه‌ جدید، موضوع شخصیت حقوقی موسسه بود که عده‌ای آن را موسسه عمومی غیردولتی و عده‌ای آن را موسسه تجاری غیرانتفاعی خصوصی می‌دانستند که در این خصوص موضوع موسسه عمومی غیردولتی رد شد.

وی در پاسخ به سوالات و ابهامات اعضای موسسه در خصوص شائبه نهاد عمومی غیردولتی صندوق گفت: صندوق‌های پس‌انداز عهده‌دار خدمات عمومی نیستند بلکه مؤسساتی هستند که از اندوخته منابع، کار اقتصادی کرده و منافع برای اعضا حاصل کنند. بنابراین، این صندوق‌ها نمی‌توانند در زمره موسسات عمومی غیردولتی قرار گیرند. این موسسات به لحاظ شخصیت حقوقی به موسسات تجاری انتفاعی نزدیک‌تر هستند با این حال، باید برای صندوق‌های پس‌انداز یا ذخیره، یک شخصیت حقوقی خاص و متمایز قائل شد.

رئیس شورای حقوقی موسسه درباره آخرین وضعیت اساسنامه صندوق اظهار کرد: در کمیسیون تخصصی دولت اساسنامه تصویب شده است.
صدوقی افزود: اصلاحات مورد نظر در اساسنامه اعمال، نهایی و تقدیم دولت شد و به زودی در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بسیار امیدوار هستیم که مورد تصویب قرار بگیرد تا مراحل بعدی آن دنبال شود.

وی در پایان اظهار داشت: نکته مهم این است که اجماع قوی مبنی بر تعیین تکلیف جایگاه حقوقی موسسه وجود دارد و این موضوع در تدوین اساسنامه هم لحاظ شده است. بنابراین همه تلاش ما این است که هیچ حقی از اعضای موسسه ضایع نشود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود