امروز: پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
12/10 1394

گروه سایبان - روابط عمومی بیمه دانا با ارسال نمابری به دفتر پایگاه خبری راز پول بر ضریب خسارت 105درصدی و تخفیف 200درصدی رشته شخص ثالث در این شرکت صحه گذارد.

به گزارش پایگاه خبری رازپول(ایران و جهان) در پی درج خبری با عنوان «بازار داغ تخفیفات بیمه ای شرکتها در روزهای پایان سال» بیمه دانا توضیحاتی را به ایران و جهان ارسال کرده که در ادامه عینا خواهد آمد . 
اما پیش از انتشار نامه پاسخ این شرکت بزرگ بیمه ای ذکر چند نکته خالی از لطف نیست .
بیمه دانا در حالی توضیحات خود را به پایگاه خبری رازپول ارسال کرده که این توضیحات از حداقل های مکاتبات اداری همچون شماره نامه ، امضای مقام مسئول و خطابه نامه برخوردار نیست در حالی که سبک و سیاق نگارش نامه اداری قطعا معرف شخصیت و هویت یک سازمان است .
گذشته از این فرم ظاهری برخورد سازمانی روابط عمومی که می تواند نقد کننده خدمات حرفه ای مقام عالی آن سازمان متبوع باشد به نظر می رسد این نگارش نامه غیر متعارف دارای نکاتی است که مرور آن شاید برای این مقام مسئول و مقام ناظر بیمه مرکزی حائذ اهمیت باشد. اما مقدمتا ذکر این پرسش نیز خالی از لطف نیست که طبق مستندات مندرج در نامه، روابط عمومی بیمه دانا مدعی است که به غیر از این شرکت برخی شرکت ها تا 36درصد تخفیف در گروه خودروهای صفر اعمال می کنند.
انتظار می رود مستندات این ادعای سازمانی توسط روابط عمومی برای اطلاع خوانندگان ارسال شود و همچنین مقام ناظر نسبت به این ادعا اقدامات مقتضی به عمل آورد .چراکه ضریب خسارت 106درصدی شخص ثالث به همراه تخفیفات 36درصدی در حق بیمه اعلامی زنگ خطری جدی برای صنعت بیمه است .
از سوی دیگر بیمه در این نامه به تخفیف 20درصدی بیمه دانا و ضریب خسارت 105درصدی این شرکت در رشته ثالث صحه گذاشته شده است .
از سوی دیگر روابط عمومی بیمه دانا مدعی است که درج نامه داخلی این شرکت حق پیگرد قانونی را محفوظ می دارد در حالی که این نامه ممهمور به مهر محرمانه و یا مکاتبات داخلی نبوده است و این رسانه حسب وظیفه خود مبنی بر اطلاع رسانی شفاف و مستند انتشار نامه مذکور را بلامانع می داند .
لازم به اشاره است که کلیه آمار مندرج در خبر پایگاه خبری رازپول از سالنامه آماری بیمه مرکزی ج.ا.ا و اطلاعات رسمی بیمه دانا استخراج شده است . 
پایگاه خبری راز پول ذکر این نکته را نیز ضروری می داند که با توجه به ضریب خسارت 106.4 درصدی در رشته شخص ثالث به استناد پاسخ روابط عمومی بیمه دانا و ضریب خسارت 105.5 درصدی همین شرکت آیا وقت آن نرسیده که در خصوص قانون شخص ثالث و تخفیف 2.5درصدی که در ذیل این قانون مجاز دانسته شده سریع تر تصمیم گیری شود تا از روند رو به رشد ضریب خسارت و تخفیفات غیر فنی جلوگیری به عمل آید ؟


توضیحات بیمه دانا در خصوص مطالبی با عنوان «بازار داغ تخفیفات بیمه ای شرکتها در روزهای پایان سال»

پیرو خبر منتشره در ساعت 11:52 مورخه 10 اسفند ماه 1394 با عنوان " بازار داغ تخفیفات بیمه ای شرکت ها در روزهای پایان سال / تخفیف در رشته شخص ثالث حتی با ضریب خسارت 105 درصد" با توجه به قوانین و مقررات مطبوعات و رسانه ها لطفاً نسبت به درج پاسخ کامل این شرکت بشرح ذیل اقدام فرمایید . بدیهی است با توجه به تاثیر منفی اینگونه اخبار ، علیرغم خدمات گسترده این شرکت و بدور از منطق و تحلیل فنی کافی و بدون ذکر سایر اقدامات مشابه شرکتهای رقیب در ارائه تخفیفات مشابه و حتی بیشتر از آن ، حق دیگر پیگیری های قانونی نیز برای این شرکت محفوظ خواهد بود :
" در مورخه 10 اسفند 94 خبری تحت عنوان "بازار داغ تخفیفات بیمه ای شرکتها در روزهای پایان سال ..." توسط سایت شما منتشر شد که ذکر موارد ذیل در این ارتباط جهت انعکاس در همان بخش و ستون و با همان ابعاد و انتشار آن توسط آن پایگاه جهت مشخص نمودن ابعاد دقیق تر موضوع منتشره که فاقد تحلیل و استدلال صحیح بوده و بعضاً در آن به مواردی فاقد ارتباط به موضوع با نقل قول از مسئولین این شرکت استناد گردیده ، ضرورت دارد : 
1-انتشار عین نامه داخلی این شرکت و استناد ناصواب به آن برای موجه نشان دادن خبر منتشره ، بدون اخذ مجوز و بدون اطلاع از کم و کیف نامه مذکور قابل پیگرد قانونی است . 
2-بر پایه همین گزارش (فارغ از صحت ارقام قید شده) این شرکت در سال 92 در رشته شخص ثالث ، ضریب خسارت 72/89 و در سال 93 ضریب خسارت 5/105 داشته است ، لذا زیان ده بودن رشته مذکور در سال 93 ، دلیلی موجه بر عدم ارائه تخفیفات یاد شده در سال 94 نیست و هر کارشناسی ، با اندک اطلاعات و نگاهی به آمار صنعت در این رشته و مقایسه آن در سالهای مختلف در این رشته بر این امر واقف می گردد که ضریب خسارت آن براساس شرایط سالهای مختلف در صنعت بیمه متفاوت بوده و از روند یکسان و مشابهی (اعم از کاهش یا افزایش متوالی ضریب خسارت) برخوردار نبوده است . 
3-استناد به اظهارنظر مدیر بیمه های اتومبیل در خصوص عدم تمایز کافی بین رانندگان و بازدارنده نبودن قوانین و عدم امکان طبقه بندی ریسکها در حالی است که اولاً شرایط یاد شده در تمامی سنوات گذشته نیز به همین منوال بوده است و ثانیاً این مطلب در خصوص مبنای محاسبه نرخ و تعرفه حال حاضر صنعت بیمه است و ارتباطی با ارائه یا عدم تخفیف برای گروهی از بیمه گذاران یا خودروها در این شرکت نداشته است و استناد به آن نیز فاقد هرگونه مبنا و منطقی بوده و نامرتبط با موضوع است .
4-ذکر مطالبات رشته ، بدون ذکر آمار فروش بیمه نامه های این شرکت در رشته شخص ثالث نیز حکایت از عدم اطلاع کافی نگارنده از کم و کیف امور مالی و فنی مرتبط دارد و اولاً عمده مطالبات قید شده در شش ماهه دوم به حیطه وصول درآمده و ثانیاً سهم مطالبات این رشته از کل حق بیمه صادره بیمه نامه های شخص ثالث ، کمتر از 10 درصد و بسیار ناچیز است ، که قطعاً عمده آن نیز به حیطه وصول درخواهد آمد و از این حیث جزو کمترین میزان مطالبات در مقایسه با وضعیت شرکتهای بیمه مشابه به شمار می رود که متاسفانه ذکر آمار مطالبات بدون مقایسه با وضعیت صنعت نیز از نواقص این گزارش است . 
5-سایر آمارهای ذکر شده در گزارش نیز بدون مقایسه با وضعیت صنعت بیمه و در شرایطی است که بیمه دانا جزو مطلوبترین شرکتها از حیث عملکرد در این رشته در مقایسه با شرکتهای مشابه می باشد که به نمونه ای از آن اشاره می شود : 
-ضریب خسارت اشاره شده بیمه دانا در گزارشی که در رشته شخص ثالث 72/89 است در حالیکه ضریب خسارت صنعت بیمه در سال 92 ، معادل 7/103 درصد می باشد . 

-ضریب خسارت سال 93 بیمه دانا در گزارش 5/105 ذکر شده در حالیکه این ضریب در سال 93 در صنعت بیمه 4/106 درصد می باشد . 

-نرخ رشد خسارت پرداختی صنعت بیمه در رشته شخص ثالث در سال جاری بیش از 37 درصد است در مقابل این میزان در بیمه دانا فقط 4/14 درصد بوده است ضمناً اشاره به همین آمار در خصوص سال 93 همانگونه که قبلاً نیز گفته شده ارتباطی با اعمال تخفیف در سال 94 ندارد و علی ایحال نسبت و ضریب خسارت بیمه دانا در سال 93 در این رشته همانگونه که گفته شد از میانگین صنعت بیمه کمتر بوده است . 
-تخفیف های ذکر شده در مقیاس آنچه در سایر شرکتهای بیمه متداول است محدودتر و کمتر است و اگر بیمه دانا تخفیف 20 درصدی برای خودرو صفر ارائه می کند در حال حاضر برخی شرکتها تا 36 درصد تخفیف در گروه خودروهای صفر اعمال می نمایند . 

در خاتمه با توجه به رسالت رسانه ها مبنی بر درج و انتشار اخبار صحیح و موثق و با عنایت به اینکه بخش گسترده ای از مردم غیور و عزیز این مرز و بوم در سراسر کشور از خدمات شرکت بیمه دانا بهره مند می گردند تقاضا دارد با دریافت نتایج واهی و فاقد مبنا و بدور از عدل و انصاف از مستندات ناکافی و بدون قیاس با معیارهای صحیح در این گونه اخبار به ، اعتبار شرکتی که با رسالت تکریم ارباب رجوع ، به جلب رضایت بیمه گذاران و بیمه شدگان شهره است خدشه وارد ننمایند .
در همین زمینه بخوانید :
بازار داغ تخفیفات بیمه ای شرکت ها در روزهای پایان سال/تخفیف در رشته ثالث حتی با ضریب خسارت 105درصد!

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود