امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
01/17 1395

گروه سایبان - اولویت های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سند اهداف راهبردی بیمه مرکزی نشان می دهد که  شورای عالی بیمه باید در زمینه بازنگری و تصویب آیین نامه های جدید بیمه ای مشارکت فعال داشته باشد تا جایی که سالانه 8 آیین نامه تدوین و یا بازنگری شود .این در حالی است که این شورای در سال گذشته تنها 4 آیین نامه و یک دستورالعمل داشته است.

به گزارش پایگاه خبری راز پول (ایران و جهان) ،این در حالی است که تعداد مصوبات شورای عالی بیمه در سال گذشته تنها 5 مورد بوده که عبارتند از آيين نامه شماره ۹۱(آيين نامه كارگزاري (دلالي) رسمي بيمه اتكايي)، آيين نامه شماره ۹۰(نحوه احراز صلاحيت حرفه اي كاركنان كليدي و عملياتي مؤسسات بيمه)، دستورالعمل بررسي صلاحيت حرفه اي كاركنان كليدي موسسات بيمه،تسري آيين نامه هاي شماره ۶۹ و ۹۰ به موسسات بيمه مستقر در مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي،اجراي بند «د» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ كل كشور.

البته یکی از مواردی که در شورای عالی بیمه در سال گذشته به تصویب رسیده اجراي بند «د» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ كل كشور است که بر اساس بند دو آن باید در سال گذشته بيمه ‌مركزي ج.ا.ايران تا پايان شهريورماه سال ۱۳۹۴ بر اساس آمار عملكرد نهايي سال ۱۳۹۳ بيمه شخص ثالث، سهم هر يك از شركت‌هاي بيمه از مبلغ ۲۴۰۰ ميليارد ريال موضوع بند فوق را تعيين و ابلاغ کند که بر اين اساس هر يك از شركت‌هاي بيمه موظفند ضمن تعديل اضافه يا كسري واريزي خود طي شش‌ماهه اول سال 94، واريزي هفتگي خود را بر اساس جدولي كه از سوي بيمه مركزي اعلام خواهد شد، تا پايان سال ۱۳۹۴ ادامه دهند. این بند یکی از مواردی است که تاکنون گزارشی در خصوص آن منتشر نشده است .

مصوبه دیگر شورای عالی بیمه در سال گذشته تسري آيين نامه هاي شماره ۶۹ و ۹۰ به موسسات بيمه مستقر در مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي است . این آیین نامه ها در حالی به شرکت های مناطق آزاد تسری یافته که حداقل اطلاعات مندرج در سایت بیمه مرکزی نشان می دهد که در بخش های مختلف فنی نامی از مدیران دارای صلاحیت درج نشده است که این نکته با آیین نامه 90در تناقض است . همچنین در برخی موارد ترکیب اعضای هیات مدیره نیز کامل نیست .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود