امروز: چهارشنبه، 6 بهمن 1400
09/10 1400

 

گروه سایبان - در شرایطی که اومیکرون پشت مرزهای ماست پیشانی مدیریت ریسک با تمام هیبتش ریسک مصاحبت چهره به چهره را در آغوش می گیرد.

حمید کردبچه در نشست خبری بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با اشاره به برگزاری این همایش در روزهای 13 و 14 آذرماه امسال، عنوان کرد: سه سال است که این همایش در دو روز برپا می شود و همایش امسال به صورت حضوری با شرکت 300 تا 400 نفر در مرکز همایش های دانشگاه الزهرا برپا خواهد شد و حدود 20 هزار نفر هم به صورت آنلاین از طریق کانال های مختلف مباحث آن را پیگیری خواهند کرد.


اما اگر می توان برای 20 هزار نفر به صورت آنلاین برنامه ای را برگزار کرد چرا 400 نفر قرار است در مرکز همایش های دانشگاه الزهرا دور هم جمع شوند. این در شرایطی است که محققین سرعت انتشار اومیکرون را 500 برابر ویروس معمول کرونا می دانند. شاید طرح این پرسش ضروری باشد که اجازه دو روز سالن همایش های دانشگاه الزهرا چقدر است؟


صنعت بیمه نسبت به هزینه بیمه های درمان تکمیلی در سال های اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا همواره هشدار داده است. از سوی دیگر دولت موکدا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از زمینه های شیوع هرچه بیشتر آن مواردی را متذکر شده است. اما در حالی که کشور برای مبارزه با این ویروس منحوس هزینه های فراوانی را در بخش درمان متحمل شده و کادر درمانی کشورنیز دچار آسیب های جدی شده است، حالا صنعتی که قرار است ریسک های مختلف کشور را کنترل و مدیریت کند چنین همایشی را در پیش رو دارد.


سال گذشته پس از سفر استانی مدیران بیمه مرکزی و صنعت بیمه به خوزستان بود که دبیرکل سندیکای بیمه گران و برخی از مدیران هیات همراه به بیماری کرونا مبتلا شدند.

پس با این حساب درک منطقی از شناخت ریسک به کجا می رود اگر قرار است صنعتی که خود مسئول محاسبه ریسک است رفتارهای ریسک پسندانه انجام دهد!


اما سخنی با وزیر

زمزمه ها بر این است که پس از 13 آذر صنعت بیمه تعیین تکلیف خواهد شد. بر همین اساس طبیعی است که در این روزها دیده شدن مهم ترین استراتژی باشد، حتی برای کمی گپ و گفت خصوصی با مقام عالی وزارت اقتصاد.


اما قطعا وزیر اقتصاد بر این موضوع اشراف دارند که تجمع پر خطر کرونایی این روزها محلی برای رخ نمایی نیست. بر همین اساس به نظر می رسد وزیر اقتصاد همان طور که هوشمندانه در فکر اصلاح ساختار است به چنین مولفه های کم بازدهی نیز زیرکانه توجه کند.


جلسه ای برای بهتر دیده شدن

شنیده می شود که در جلسه مدیران روابط عمومی صنعت بیمه موضوع بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه و ارتقا بازدیدهای مجازی این رویداد مورد بحث و مذاکره قرار گرفته است. بر همین اساس به نظر می رسد برای جلوگیری از برخی شائبه ها راستی آزمایی بازدیدهای واقعی این رویداد قابل اندازه گیری باشد، چرا که بر اساس قواعد مدیریت محتوا افزایش شانس دیده شدن هیچگاه به مفهوم پذیرش پیام توسط مخاطب نیست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود