امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
12/5 1396

مسعود حجاريان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه در یادداشتی می نویسد؛  مهمترین عامل توسعه هر شهر نیروی انسانی ماهر است . تربیت نیروی انسانی زمان بر است و  پایه های توسعه محسوب می شود .
آموزش و پرورش باید مهارت آموزی را در برنامه آموزشی خود قرار دهد. دانش آموزان دبیرستان یک رشته شغلی را انتخاب کنند و در طول تحصیل ، برنامه مهارت آموزی در آن رشته را نیز طی کنند. این رشته ها نظیر آشپزی ، تعمیر وسایل منزل ، پرورش گل و گیاه ، تعمیر خودرو ، تزئینات داخلی ، نجاری و آهنگری هستند .
 مهارت ها باید رتبه بندی شوند و دانش آموزان با توجه به میزان یادگیری ، رتبه های مختلف را احراز کنند.
مهارت آموزی باید در کارگاه ها بصورت عملی انجام شود برای این کار باید کلاس ها هفته ای یک روز تعطیل شود و دانش آموزان و معلمین به کارگاه های واقعی شهر بروند. کارگاه هایی که بدین منظور تجهیز شده و حضور دانش آموزان در فرآیند تولید آنها نقش مثبتی ایفا کند .
مهارت آموزی تنها برای اشتغال آینده دانش آموزان  نیست هدف اصلی آن اجتماعی شدن ، مسئولیت پذیری ، هدفمند شدن ، و هدایت جوانان است  مهارت آموزی ذهن دانش آموز را سیستمی می کند و او را برای زندگی آماده می نماید.دانش آموزان ماهر در دانشگاه  موفق تر از سایرین هستند و فراگیری آنها عمیق تر است .
رئیس جمهور کشور در افتتاح سال تحصیلی جاری از وزیر آموزش و پرورش  خواستار اجرای  این برنامه شده است . از متصدیان امر بخواهیم که آن را اجرا کنند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود