امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
08/14 1392

ایران و جهان- همایش بهبود فضای کسب و کار با حضور اصحاب کسب و کار البته در مقیاس کلان برگزار شد. در  این همایش که بزرگان در حوزه اقتصاد حضور داشتند، هر کدام از مقامات در نوبت سخنرانی بر تعدد قوانین و انباشت آن اشاره داشتند که این تاکید نشان دهنده اهمیت آن است.
با وجودیکه در بهبود فضای کسب و کار، حضور مستمر و پررنگ تمام ارکان اقتصادی لازم و ضروری است اما در این همایش، تنها اسپانسرها، پررنگ ظاهر شدند و بسیاری از بیمه ها و بانک های کشور به عنوان بخشی از متولیان بهبود فضای کسب و کار با ابزارهای تسهیلاتی و اعتبار دهی به کارآفرینان و تولید کنندگان، چندان قوی ظاهر نشدند.
سخنرانی ها به ترتیب دبیر همایش، نهاوندیان، طیب نیا و جهانگیری بود و اما نکته قبل توجه توصیف جهانگیری معاون اول رییس جمهور بود؛ وی گفت: از حضور آقای نهاوندیان به عنوان نماینده اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و «البته» دولت در این همایش باید استقبال کرد.
مقامات در غالب همایش ها صحبت های درگوشی زیادی حین سخنرانی ها دارند اما از صحبت های درگوشی نهاوندیان و جهانگیری که در کنار یکدیگر نشسته بودند خبری نبود و ایشان به دقت سخنرانی ها را دنبال کردند.
همچنین در حاشیه این همایش صمیمیت میان بزرگان اقتصادی به وضوج دیده می شد که برخی آقایان بورسی و وزارت اقتصاد دست در دست هم به پنل وارد شدند.
از دیگر حاشیه این همایش می توان به حضور عده کثیری از مدعوین اشاره کرد که در زمان برگزاری نشست های مختلف در سالن های مجزا، تمایلی به حضور در هیچکدام را نداشته و از فضای آزاد پ�?وهشگاه صنعت نفت بهره می جستند.!

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود