امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
11/1 1392

ایران و جهان - بانك مركزي ارز درآمدهاي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران ناشي از ارائه خدمات به مسافران يا شركت‌هاي ديگر را که مبلغ آن 500 میلیون دلار بود متاسفانه به صورت ریالی پرداخت کرد.

محمدحسین داجمر، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،در گفت و گو با ایران و جهان بیان اینکه بانک مرکزی ارزهای کشتیرانی را با ریال مبادله ای پرداخت کرد خاطر نشان می کند :بانك مركزي ارز درآمدهاي اين شركت ناشي از ارائه خدمات به مسافران يا شركت‌هاي ديگر را که مبلغ آن 50 میلیون دلار بود متاسفانه به صورت ریالی پرداخت کرد. این در حالی است که بانك مركزي اين مبلغ را به صورت ارزي نگهداري كرده و حالا ريالي آن را به ما بازگرداند. 
وی ادامه می دهد : مهمتر از آن ارز پرسنل دریایی بود که بانک مرکزی در مقطعی آن را با ارز مبادل ای برداشت کرد.

داجمر در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص لغو تحریم ها می گوید :مقرر شده است تا حذف محدودیت های بیمه ای برای کشتی های حامل محموله کالاهای شیمیایی و نفت که بنا است به بنادر ایران تردد کنند، برداشته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شما چه مقدماتی را فراهم کرده اید می گوید؛منتظر هستیم تا ببینیم کشتی ها می توانند پوشش های بیمه ای را دریافت کنند و به بنادر ما تردد داشته باشند یاخیر.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد ؛برای شرکت هایی که در تحریم بودند مانند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش در این مرحله تسهیلاتی قائل نشدند و این تسهیلات برای شرکت های خارجی است که بیمه پی اند آی نداشتند و نمی توانستند به بنادر ایران بیایند در این مرحله اعلام شد که قرار است به آنها پوشش بدهند .

فایل صوتی این گفت و گو را در زیر اجرا کنید

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود