امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/25 1396

گروه سایبان - در زمان تحریم برای خطوط کشتیرانی به خصوص ناوگان ملی بزرگترین ناوگان در منطقه است پوشش بیمه ای بسیار حائز اهمیت بود و اگر این مسئله مهم را برطرف نمی کردیم به واقع نمی توانستیم به بنادر بزرگ دنیا رفت و آمد کنیم و اگر هم اتفاقی می افتاد آثار منفی و خسارات آن متوجه کشتیرانی بود و خسارت غیر قابل جبرانی وارد می شد.


به گزارش رازپول، محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دوره تحریم ها متاسفانه کشتیرانی دچار یک محدودیت فراگیر و همه جانبه شد،گفت: طراحان این تحریم های ظالمانه نیز طراحی دقیقی داشتند چرا که عملا اهرم اصلی صادرات و واردات کشور را هدف قرار دادند. در این مقطع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم های مختلفی که متحمل شده بود از جمله تحریم افراد، شرکت های تابعه و خود شرکت هلدینگ؛ تلاش فزاینده ای برای عدم تحقیق سناریوی تحریم کنندگان در دستور کار خود قرار داد که طی آن توانستیم موفقیت های زیادی را کسب کنیم. از جمله محدودیت های جدی که در زمان تحریم به کشتیرانی تحمیل شد در زمینه بیمه ها بود.

محمد سعیدی تاکید کرد: همه بیمه های بین المللی روابط خود را با ایران قطع کردند و معنا این بود که وقتی نمی توانستیم کشتی را بیمه بین المللی کنیم نمی توانستیم به بنادر اصلی و مهم دنیا تردد داشته باشیم. دوم اینکه موسسات رده بندی که در حقیقت گواهینامه ها را برای کشتی ها صادر می کنند نیز ارتباط خود را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قطع کردند. بدون گواهینامه ها و رده بندی های معتبر بین المللی نیز نمی توانستیم به بنادر مهم دنیا برویم و تردد کنیم.


افزایش پوشش بیمه ای

وی با یادآوری این نکته گفت: حاصل برجام برای کشتیرانی این بود که توانستیم مسائل بیمه ای را حل و فصل کنیم و در اولین گام پس از برجام یک پوشش بیمه ای 75 میلیون دلاری از بیمه های معتبر دنیا گرفتیم و در گام دوم این رقم را تا 450 میلیون دلار افزایش دادیم که در طول 10 سال اخیر بی سابقه بود وخبر خوش اینکه ماه گذشته توانستیم پوششش بیمه اتکایی را به یک میلیارد دلار برسانیم که این یک اتفاق بسیار  بزرگ برای کشور، ملت و نظام است. در همین راستا و پس از 10 سال کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عضو هیئت مدیره کلوپ بیمه ای لندن (پی اند آی) انتخاب شد که از افتخاراتی بود که در پسابرجام به دست آمد. سعیدی ادامه داد: هم اکنون با اکثر موسسات رده بندری معتبر دنیا قرارداد داریم و کشتی های ما که در حوزه بین المللی در حال فعالیت هستند تحت کلاس بین المللی قراردارند بنابراین محدودیت کلاس نیز برطرف شده و هیچ محدودیتی نداریم.

 

وی در پاسخ به اینکه در دوران تحریم و قطع ارتباط بیمه ای با دنیا چه میزان متضرر شدید و اکنون حجم و ارزش بیمه های خارجی درباره کشتیرانی چه میزانی است، به تشکیل دو شرکت بیمه متقابل کیش و قشم تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم اشاره کرد و گفت: برای خطوط کشتیرانی به خصوص ناوگان ملی بزرگترین ناوگان در منطقه است پوشش بیمه ای بسیار حائز اهمیت بود و اگر این مسئله مهم را برطرف نمی کردیم به واقع نمی توانستیم به بنادر بزرگ دنیا رفت و آمد کنیم و اگر هم اتفاقی می افتاد آثار منفی و خسارات آن متوجه کشتیرانی بود و خسارت غیر قابل جبرانی وارد می شد.


وی تاکید کرد: بنابراین اولین تلاش ما بعد از برجام ایجاد یک پوشش بیمه ای مناسب برای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود لذا این مهم محقق شد و در وهله اول 75 میلیون دلار در مرحله بعد 450 میلیون دلار و در مرحله آخر به یک میلیارد دلار این پوشش بیمه ای برای ناوگان ملی به سرانجام رسید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم اکنون با کشورهای نروژ و پی اند آی کلاپ لندن فعالیت داریم، ادامه داد: هم اکنون این پوشش بیمه ای برای کشتیرانی کفایت می کند و ما نیازی به پوشش دیگری نداریم و عضویت مدیرعامل کشتیرانی در هیئت مدیره کلوپ پی اند آی لندن نیز باعث می شود تبادل مناسبی در تعاملات بیمه ای داشته باشیم و این شرایط می تواند بسیار به شرکت های بیمه ای ما برای ارتقا در این بخش کمک کند چرا که زمینه و استعداد بسیار خوبی در کشور داریم و لازمه نیل به این هدف آن است که با شرکت های خارجی در بخش بیمه ای همکاری مشترک کنیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود