امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
10/16 1393

ایران و جهان - هفته گذشته در اخبار پراکنده ای به این نکته اشاره شد که معصوم نجفیان مدیرعامل پیشین دخانیات استعفای خود را به وزیر کار ارائه داده است و وزیر کار استعفای وی را نپذیرفته است .اما در کمتر از یک هفته شنیده می شود که نعمت اله شهبازی به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شده است .
داستان از آنجا شروع شد که با حکم وزیر صنعت رحمانی خلیلی به عنوان نماینده سهام عدالت به عضویت در هیات مدیره منصوب شد . گویا با این انتصاب است که نجفیان ادامه همکاری با دخانیات را قطع می کند .اما پس از استعفای معصوم نجفیان از مدیر عاملی شرکت دخانیات ، نعمت الله شهبازی به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شده است.

به گزارش ایران و جهان، نعمت الله شهبازی که پیش از این مدیر روابط عمومی بورس کالا و مدیر مسئول روزنامه گل بوده است به ساختمان دخانیات عزیمت کرده است .

اما شنیده های غیر رسمی اطلاع می دهد که حکم رحمانی خلیلی به عنوان سرمنشاء این تغییرات با توصیه هایی زده شده است .هرچند که همین اخبار اذعان دارد که چیدمان سایر اعضای هیات مدیره نیز بر همین اساس بوده است .
لازم به توضیح است که صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد حدود 55درصد سهام دخانیات را داراست و مالکیت سهام متعلق به وزارت کار است و به همین دلیل استعفای نجفیان به وزیر کار ارائه شده بود .
مراسم تودیع مدیرعامل سابق شرکت دخانیات و معارفه سرپرست این شرکت هم اکنون در حال برگزاری است.
شنیده ها اذعان دارد که معصوم نجفیان از سوی برخی شرکت ها پیشنهاداتی دارد .
در هفته گذشته شنیده شدکه که برخی نمایندگان مجلس وزیر را مورد سوال قرار دادند. در همین خصوص نادر قاضی پور نماینده ارومیه به خبرنگار ما گفت که با وزیر در خصوص این حکم صحبت خواهد کرد .

همچنین روح الله بیگی نماینده میاندوآب در خصوص این انتصاب به خبرنگار ما گفت که حرکت ها باید در چارچوب اصول و قوانین باشد اما چنین مسئله ای بی حرمتی به خون شهدا است.
در روزهای اخیر بحث واردات غیرقانونی سیگار مالبرو در صدر اخبار قرار داشت و بسیاری از مقامات اقتصادی از وزیر تا سایرین به اظهار نظر در این خصوص پرداختند.

در همین زمینه بخوانید .


انتصابی که آقای وزیر را به مجلس می کشاند/شنیده ها از استعفای مدیرعامل دخانیات

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود