امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
02/7 1394

ایران و جهان - دبیر کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری انجمن انبوه سازان مسکن  تهران بر ضرورت تنوع بخشی به درآمدهای شهرداری ها در جهت دستیابی به درآمد پایدار برای آنها تاکید کرد.
به گزارش ایران و جهان ، مهدی آزادواری با اعلام مطلب فوق افزود: یکی از مهمترین دغدغه های مدیران حوزه شهری در کشور محدودیت درآمدهای پایدار در حوزه شهری است.

مدیر عامل شرکت عمران و اقتصاد شهر تصریح کرد: توجه به این مهم و تدوین مدلی راهبردی در این حوزه می تواند زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه شهری را فراهم کند.

آزادواری با اشاره به اینکه در دهه های اخیر، تنوع بخشی به درآمدها به ابزاری عملی برای تأمین مالی دولت ها تبدیل گردیده است، افزود: تنوع بخشی به درآمدها بر اساس تئوری پورتفوی همانطور که می تواند ثبات و پایداری درآمدهای دولت را تغییر دهد کاربردهای زیادی برای مدیریت مالی دولت ها نیز دارد و به یکی از اهداف سیاستی مدیران و سیاست گذاران دولتی تبدیل گردیده است تا آنها بتوانند منافع تنوع بخشی را به دست آورند.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر تنوع بخشی به درآمدها، سیاستی است که در مقابله با محدودیت های سیاستی و اقتصادی به کار گرفته می شود.

به گفته آزادواری، در راستای توجه به این مسایل و یافتن راه حل برای آنهاست که داشتن نگاه راهبردی و چشم انداز که از موضوعات اصلی استراتژی توسعه شهری می باشد ضروری است. 
به اعتقاد وی ، استراتژی توسعه شهری نقطه هدف را ترسیم می کند که باید دست یافتنی بوده و آرمانی نباشد که از بضاعت شهر خارج باشد. از ویژگی ها و اصول استراتژی توسعه شهری می توان به پایداری و پویایی اقتصاد شهر و توجه به ظرفیت مالی شهرداری ها اشاره کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود