امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
05/4 1394

ایران و جهان - یک کارشناس مسایل اقتصادی از اقتصاد شهری بعنوان حلقه مفقوده در اقتصاد کلان کشور یاد کرد.
مهدی آزادواری با اشاره به مطلب فوق افزود : با توجه به اینکه هم اکنون بیشترین فعالیتهای اقتصادی و فنی در حوزه کشاورزی و در حوزه شهری اتفاق می افتد ، بیشترین ارزش افزوده در اقتصاد را در حوزه شهری شاهد هستیم.
مدیر عامل عمران و اقتصاد شهر تصریح کرد : با توجه به آمار موجود ، تولید سرانه در تهران هم اکنون از تولید سرانه در کشور بیشتر است که این مهم نشان دهنده حجم بالای فعالیتها در حوزه شهری می باشد.

آزادواری با تاکید بر اینکه حسابهای ملی بایستی در شرایط فعلی در قالب اقتصاد شهری محاسبه شود اظهار داشت : با محاسبه حسابهای ملی در قالب اقتصاد شهری می توان نگاهی جدید در حوزه اقتصاد شهری ایجاد شود در حالیکه هم اکنون در قالب کشوری محاسبه می شود.
وی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد شهری در حال حاضر جایگاه ویژه ای در اداره امور شهری نسبت به گذشته دارد ، افزود : با توجه به رشد و توسعه شهرها به خصوص کلانشهرها، تامین منابع مالی و ایجاد و توسعه درآمدهای پایدار در جهت بهبود مدیریت شهری از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته برخوردار است.

وی تصریح کرد : ایجاد تنوع در درآمدهای شهری و توجه به پایدار بودن درآمدها می تواند مدیران شهری را در راستای برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت رهنمون سازد.
به اعتقاد آزادواری ، در صورتیکه برنامه و مدلی مدون در این حوزه ایجاد و اجرا شود می توان شهری پویا و توسعه یافته را برای شهروندان ایجاد کرد.
به گفته وی ، لازمه دستیابی به کارآمدی و کارایی لازم در حوزه مدیریت شهری توجه ویژه به اقتصاد شهری در راستای جلوگیری از هزینه های غیر ضرور و هزینه درآمدها و بودجه موجود در بخشهای ضروری می باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود