امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
01/15 1395

گروه پرگار- مؤسسه عسکریه، از مردم خواست تا نام‌های پیشنهادی‌شان را برای تغییر نام موسسه عسکریه، بفرستند با این انگیزه که شاید برنده‌ی جایزه‌ی 50 میلیون تومانی بشوند. این موضوع، با استقبال روبرو شد و حدود 300 هزار نفر در طرح «پیشنهاد نام» شرکت کردند؛ و درنهایت در پایان مرحله‌ی اول، ۱۰ نام از مجموع هزاران نام پیشنهادی، با نظر تیم کارشناسی ارزیابی و انتخاب شد و از آن میان باز با نظر و انتخاب مردم، نام "ملل" انتخاب شد؛ اما حالا با مدت زمانی که از انتخاب این نام می‌گذرد، هنوز عسکریه را با نام ملل نمی‌بینیم چه در فعالیت‌های ارتباطی‌اش و چه درمورد سردرشعب و هرجای دیگری که حضور دارد. این دغدغه وجود دارد که پس چرا نام ملل استفاده نمی‌شود. 


به گزارش پایگاه خبری راز پول( ایران و جهان ) مجامع عمومی فوق‌العاده مؤسسه عسکریه در سال گذشته دو مصوبه بسیار مهم داست . اول اینکه در مجمع نخست پس از استماع گزارش هیئت مدیره و گزارش بازرس قانونی شرکت در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ سه‌هزار میلیارد ريال به مبلغ پنج هزار و پنجاه میلیارد ريال از طریق تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و صدور سهام جدید و با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و گزارش کارشناس رسمی دادگستری و منعکس بودن مبلغ دوهزاروپنجاه میلیارد ريال بابت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت تصویب شد و مقرر گردید تا افزایش سرمایه به کلیه سهامداران شرکت به نسبت سهم شان تعلق بگیرد.

و در مجمع دوم که به منظور تغییر نام مؤسسه برگزار شده بود با عنایت به پیشنهاد نام انتخابی در فراخوان عمومی ، مصوب گردید تا مؤسسه اعتباری عسکریه به موسسه اعتباری ملل تغییر نام یابد.اما چرا در سال گذشته نام این موسسه تغییر نکرد ؟



محمدرضا سیار که پروژه‌ی برندینگ و نام‌گذاری این پروژه را به عهده داشته است، در این مورد می‌گوید : از ابتدای سال 94، کمپین بزرگی را در حوزه‌ی برندینگ و تبلیغات نظام بانکی آغاز شد؛ کمپین برندینگ موسسه عسکریه از نظر مدت زمان، حجم رسانه و از همه مهم‌تر مشارکت و بازخوردهای مردم، یکی از کمپین‌های بزرگ بانکی است.
انتخاب نام «ملل» از نگاه ما و موسسه عسکریه اتفاق بسیار خوبی است، آن هم در شرایط فعلی اقتصادی و باز شدن درهای تجارت جهانی و بازارهای جهانی؛ اما این که چرا هنوز از نام ملل استفاده نمی‌شود به دلیل سازوکارهای قانونی آن است.

طبیعتاً ملل یک بروکراسی اداری دارد تا بتواند به جای عسکریه استفاده بشود. بعد از تائید سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی، باید این نام در سازمان ثبت شرکت‌ها به‌طور قانونی مورد تائید قرار بگیرد و بعد از انجام این مراحل، در هویت بصری و کلامی برند وارد شود. از سوی دیگر عسکریه در آستانه‌ی تبدیل شدن به بانک قراردارد و در آینده‌ی نزدیک که این اتفاق بیفتد هویت بصری و کلامی و رفتاری جدید و با نام ملل، رونمایی می شود.

در پروژه‌ی برندینگ عسکریه، فقط به سراغ نام جدید و لوگو رفته نشد بلکه این هدف دنبال می شود که «ملل» باید چه کارکتری داشته باشد، قرار است چه بشود؟ دنبال چه چیزی است؟ برای پاسخ به این سوالات، نظام بانکی را بررسی کردیم، فعالیت‌هایشان و میزان محبوبیت‌شان را بررسی کردیم، این که هر کدام به چه بازارهایی دست پیدا خواهند کرد و مخاطبان عسکریه و بازارهای هدف آن را بررسی و بر اساس مدل بازاریابی عسکریه و شیوه های تأمین منابع مالی آن، پروژه‌ی برندینگ آن را تعریف شد.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود