امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
05/13 1393

ایران و جهان- عدم اعتماد به شرکت های داخل به ما لطمه زده است، به آیندگان هم  لطمه خواهد زد. در واقع من به عنوان نماینده بخش خصوصی صحبت نمی کنم؛ نگاه من به نسل آینده است. ما با ایجاد شوق و جذابیت برای خارجی ها موافقیم اما چکار کنیم که در اثر نداشتن یک پیمانکار قدرتمند در برابر نسل آینده خجول نباشیم؟

این بخشی از کلام بزرگترین سهام دار یکی از بزرگترین شرکت های پیمانکاری بخش خصوصی در ایران است که تنها در سال گذشته توانست با 91 درصد افزایش، میزان صادرات خود را به رقم 5/18 هزار میلیارد ریال بالغ سازد.
حال امروز 29 مین سالگرد اولین افزایش سرمایه این شرکت است؛ شرکت پیمانکاری کیسون در این روز سرمایه نقدی خود را به 6/16 میلیون ریال افزایش داده است.

از جمله نکات قابل توجه در رفتار پیمانی این شرکت پیشرفت 83 درصدی 10 هزار واحد مسکونی د ر پرخاطره ترین کشور آمریکایی در چند سال گذشته برای ما ایرانی ها یعنی کشور سرخ پوشان ونزویلایی است، کشوری که در مراسم تدفین رییس جمهور پراوازه اش برای ما ایرانی ها خاطره به یاد ماندین برجایی ماند.
اما ظاهرا حضور کیسون در این کشور ربطی به آن روابط نداشت این شرکت در اواخر دولت اصلاحات موفق به فتح این بازار شد.
در حال حاضر خانواده انصاری با دارا بودن بیش از 46 درصد سهام این شرکت بزرگ ترین سهام دار کیسون محسوب می شوند.

این شرکت سال گذشته را با 65 میلیارد تومان سود پشت سر گذاشت و در همان سال جمع دارایی هایش را با 11 درصد افزایش به رقم 2 هزار و 625 میلیارد تومان رساند.
ترکیب اعضا هیات مدیره این شرکت را فرد نام آشنایی مزین ساخته است، حداقل نام علی نقی مشایخی به گوش اصحاب رسانه آشناست.
شرکت کیسون با شناسایی 69 ریال سود برای هر سهم در سه ماهه نخست امسال، پرونده اولین گزارش میاندوره ای را بست. این شرکت که دارنده عنوان 8 سال صادرکننده نمونه است با شناسایی سود 69ریالی برای سهم، همگام با پیش بینی ها حرکت می کند.
شرکت کیسون پذیرفته شده در فرابورس ایران نیست اما به استناد ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه، ملزم به معامله سهام در بازار پایه فرابورس است. این شرکت که با زمینه فعالیت طراحی، مهندسی، اجرا و مدیریت طرح ها و پرو�?ه ها با اعمال سیستم های کنترل کیفیت، تضمین کیفیت و...با کاهش 73درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، سود هر سهم را در سه ماهه نخست امسال مبلغ 69ریال اعلام کرد.

شرکت کیسون که براساس مفاد بند ب ماده 99قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با سرمایه 3هزار و 840میلیارد ریال در بازار پایه فرابورس فعالیت می کند، سود هر سهم سال مالی 93را مبلغ 252 ریال پیش بینی کرده بود و در برآورد عملکرد سه ماهه نخست سال، توانست مبلغ 69ریال از آن را شناسایی کند. این رقم گرچه نسبت به مدت مشابه قبل کاهش 73درصدی را نشان می دهد اما باید در نظر داشت که کیسون در سال مالی 92 با سرمایه یک هزار و 280میلیارد ریالی فعالیت می کرده و این مبلغ را در سال مالی جاری به رقم 3هزار و 840میلیارد ریال رسانده است.

کیسون که سود عملیاتی را برای سال مالی جاری مبلغ 833میلیارد و 130میلیون ریال درنظر گرفته در اولین گزارش دوره ای خود از کسب سود عملیاتی به مبلغ 272میلیارد و 885میلیون ریال خبر می دهد این رقم نسبت به مدت مشابه قبل کاهش 17درصدی را نشان می دهد.

پیش بینی درآمد این شرکت برای سال مالی 93 مبلغ 28هزار و 872میلیارد و 795میلیون ریال بوده و توانسته در سه ماهه نخست سال، با کاهش 9درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، مبلغ 4هزار و 886میلیارد و 358میلیون ریال درآمد کسب کند.
سود خالص کیسون برای سال مبلغ 968میلیارد و 278میلیون ریال بوده و در سه ماهه مبلغ 266میلیارد و 655میلیون ریال، سود خالص شناسایی کرده است. 

لازم به اشاره است، این شرکت در سال 54تاسیس شده و فعالیت خود را در حوزه ساخت و ساز آغاز کرد و با بیش از سه دهه تجربه در اجرای پرو�?ه های بزرگ در عرصه هایی مانند احداث مجتمع های صنایع نفت، گاز پتروشیمی، کارخانه های صنعتی، جاده، بزرگراه، زیرگذر، تونل، سد، فرودگاه، مجموعه های مسکونی و تجاری، شبکه های آبیاری و زهکشی، مترو و سیستم های انتقال و تصفیه آب و فاضلاب، یکی از توسعه یافته ترین شرکت های بخش خصوصی کشور با دامنه فعالیت پیمانکاری عمومی و قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت EPC است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود