امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
08/27 1393

گروه چهارسوق - با وجود سخنرانی های مکرر رییس کل گمرک ایران در مورد ابداع سامانه جامع امور گمرکی با طرح چند سوال شاید بتوان به زوایای پنهان برخی اقدامات رسانه ای دست یافت.


رئيس كل گمرك ايران در جمع كاركنان «گمرك سرو» گفته است سامانه جامع امور گمركي، مهمترين واصلي ترين برنامه گمرك جمهوري اسلامي ايران است كه همه مديران وكاركنان سازمان بايد براي توسعه وتكميل آن تلاش كنند .

به گزارش روابط عمومي گمركات استان آذربايجان غربي، دكتر مسعود كرباسيان و رئيس كل گمرك ايران با بيان اين مطلب گفت: راه اندازي و توسعه سامانه جامع امور گمركي و پرو�?ه هاي مختلف آن از جمله سامانه اظهار از راه دور در همه گمركات كشور الزامي ويك تكليف به شمار مي آيد.

دكتر كرباسيان تصريح كرد: بهترين راه براي پاسخگويي به انتظارات عاملان اقتصادي و ذينفعان گمرك وهمچنين همسويي با تحولات جامعه بين المللي ، اجراي طرحها و برنامه هاي مبتني بر فناوري هاي جديد اطلاعاتي و ارتباطي از جمله سامانه هاي الكترونيكي در گمرك است و ما از همه مديران مي خواهيم كه اين كار را همچنان در اولويت برنامه هاي خود قرار دهد.

حال با وجود سخنرانی رییس کل گمرک ایران در مورد ابداع سامانه جامع امور گمرکی با طرح چند سوال شاید بتوان به آشکار شدن زوایای پنهان این اقدامات رسانه ای دست یافت.

الف) چه فرقی میان سامانه جامع امور گمرکی ابداعی رییس جدید و طرح گمرک نوین ابداعی رییس سابق گمرک وجود دارد در حالی که مجری هر دوی این طرح های ظاهرا دانشگاه تهران بوده است؟

ب) با توجه به گستردگی تبلیغات سازمانی در مورد قابلیت های اجرای سامانه جامع امور گمركي چند درصد ذی نفعان این طرح را کارآمد دانسته اند؟ آیا اساسا آن را کارآمد دانسته اند؟ آیا نظر سنجی بی طرفی در این زمینه انجام شده است؟

ج) در چندین مرتبه عنوان شده است که این طرح (سامانه جامع امور گمرکی) توانسته عملیات گمرکی را از 26 روز به 3 روز کاهش دهد، مستندات این ادعا کجاست؟ چرا با اینکه در چندین مرتبه در این زمینه از سوی رسانه درخواست ارایه اسناد این ادعا صورت گرفته اقدام عملیاتی توسط گمرک صورت نگرفته است؟

د) و در نهایت داستان ساخت گمرک ماکتی چیست؟ چقدر هزینه برای ماکت سازی آن صورت گرفته است درشرایطی که پایه های تفکر اقتصاد مقاومتی بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است؟


پایگاه اطلاع رسانی ایران و جهان آمادگی دارد توضیحات روابط عمومی گمرک ج.ا.ا را در مورد این سوالات برای آگاهی مخاطبان منتشر سازد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود