امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
06/14 1396


گروه بازار پول - روند طولانی واگذاری دستگاههای کارت خوان از سوی بانک ها باعث شده است که شرکت های پی اس پی مستقیما به بازار واگذاری این دستگاه ها وارد شوند.

ظاهرا چرخه واگذاری دستگاه های کارت خوان وارد فضای جدیدی شده است . تا پیش از این مشتریان بانک ها از بانک متبوع خود تقاضای دریافت دستگاه کارت خوان داشتند اما پی اس پی ها از گپ موجود در بازار استفاده کرده و بانک ها را دور می زنند.بنابراین شرکت های پی اس پی ظاهرا استراتژی بازاریابی خود را تغییر دادند و از گرایش  B TO B  به سمت B TO C حرکت کرده اند.


اخیرا برخی از نمایندگان این شرکت ها اذعان دارند که می توانند در زمانی کمتر از یک هفته دستگاه کارت خوان سیار را به مشتری ارائه دهند . این نمایندگان عنوان می کنند که در این پروسه نیاز به ارائه جواز و ضامن نیست و با کپی سند ملک یا اجاره نامه این دستگاه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد .


یکی از افرادی که نمایندگی فناپ و فن آوا را در واگذاری این دستگاه ها دارد به خبرنگار ما عنوان کرد که بانک ها برای ارائه این دستگاه جواز کار، گردش مالی،ضامن معتبر ،ودیعه یک میلیون تومانی و ... شرایط خاصی دارند اما ما بدون نیاز به این موارد و فقط در ازای یک میلیون و 500 هزار تومان امتیاز مالکیت را منتقل می کنیم . وی عنوان می کند که مشتری در آینده می تواند این دستگاه را اجاره دهد، واگذار کند و عودت دهد .


وی عنوان می کند که این دستگاه با حساب شما در هر بانکی قابلیت لینک شدن دارد و یک سال دارای گارانتی است .

هرچند که شرکتهای فناپ و فن آوا از جمله شرکت های معتبر بازار پی اس پی ها هستند اما بحث امنیت به نظر می رسد که حلقه مفقوده این بازی باشد. در روزهای اخیر که همواره شاهد ارسال پیام های هشدار از سوی بانک ها و پلیس فتا هستیم  این پرسش مطرح است که پی اس پی ها چگونه می توانند خدماتی را ارائه کنند که بخشی از آن در اختیار بانک ها قرار دارد و دارای پروتکل های امنیتی است ؟

  کریم خمسه  رئیس هیئت مدیره شرکت پرداخت نوین در پاسخ به این پرسش که آیا پی اس پی ها می توانند به بازار ارائه دستگاه کارت خوان به مشتریان بانکی ورود کنند،گفت که شرکت های پی اس پی منوط به رعایت ضوابط شاپرک می توانند در این زمینه اقدام کنند منوط به اینکه تمام مقررات و ضوابط را رعایت کنند .

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود