امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
07/14 1392

«پایا» پلی از بانک اقتصاد نوین به همه ی بانک های کشور

حرکت بانکداري الکترونيک در کشور به سال 1381 و آغاز به کار شبکه تبادل اطلاعات بين بانکي (شتاب) به عنوان سوئيچ ملي کارت باز مي‌گردد. آن زمان که بانک‌ها با در دست داشتن ابزارهاي نوين الکترونيک و با فراهم آوردن خدمات اوليه الکترونيکي به مشتريان خود به صورت سيستم‌هاي مجزا عمل کردند، شتاب با ايجاد شبکه‌اي يکپارچه در سرتاسر کشور، پذيرفته شدن کارت‌هاي صادره بانک‌هاي مختلف در کليه پايانه‌هاي موجود را امکان‌پذير ساخت. به دنبال اين تحول عظيم در سيستم بانکداري کشور، سامانه پاياپاي الکترونيکي (پايا) نیز در سال 1388به منظور انتقال وجه‌هاى ، بين بانكى انفرادى يا گروهى و به صورت شبانه روزي در تمامى روزهاى سال راه اندازی شد. در اين سامانه مشتريان از بانک خود، مي توانند نسبت به انتقال مبلغ 150،000،000 ريال و كمتر از آن به حساب خود و يا ساير افراد در ساير بانك ها اقدام نمايند. همچنین پايا" به گونه اي طراحي شده كه امكان صدور دسته اي " دستور پرداخت (شامل هزاران دستور پرداخت به بانك‌هاي مختلف) را از طرف مشتريان بانك اقتصاد نوين به شبكة بانكي ميسر مى كند.
این خدمات سریع ،ارزان و متحول سبب شد تا بانک اقتصاد نوین به عنوان یکی از پیشروان راه اندازی این سامانه در نظام بانکی کشور استقرار این سیستم را با توجه به زیر ساخت‌های قوی بانک داری الکترونیک در دستور کار قرار دهد و با ارائه این خدمت و خدمات متعدد دیگر در بخش بانک داری الکترونیک امروز به عنوان یکی از پرچم داران بانک داری نوین در کشور به شمار آید.
اما در بانک اقتصاد نوین چگونه می توانید از سامانه «پايا» استفاده کنید؟ دسترسى به این سامانه از طريق سامانه الكترونيكى اينترنت بانك قابل دسترسى است.همچنین انتقال وجوه با مبالغ کمتر از 150،000،000 ريال به حساب خود و يا ساير افراد در ساير بانك ها برای مشتریان بانک امکان پذیر است .

مزاياى استفاده از سامانه پايا
پرداخت الكترونيكي اقساط تسهيلات: بسياري از تسهيلات گيرندگان، دريافتي هاي مستمر خود را دربانكي غير از بانك تسهيلات دهنده دريافت مي كنند. بر اين مبنا استفاده از خدمات«پايا» امكان واريز وجه اقساط تسهيلات را بدون نياز به مراجعه به شعب دو بانك و انتقال فيزيكي اسكناس، ايران چك يا اسناد بانكي كاغذي ميسر خواهد ساخت.
پرداخت حقوق و مستمري:در حال حاضر سازمان‌ها براي پرداخت حقوق يا مستمري كاركنان يا بازنشستگان ناچارند براي تمامي تابعان خود در يك بانك حساب افتتاح كنند. استفاده از امكانات« پايا » به سازمان‌ها و كاركنان و بازنشستگان آن‌ها امكان مي‌دهد تا بدون نياز به افتتاح حساب‌هاي متعدد در بانك‌هاي مختلف بتوانند حقوق يا مستمري خود را از طريق واريز به حسابي كه مد نظر كاركنان است دريافت كنند.
پرداخت سود سهام و اوراق بهادار: شركت‌هاي داراي تعداد انبوه سهامدار مي‌توانند با استفاده از امكانات «پايا» بدون نياز به افتتاح حساب براي تك تك سهامداران، يا ارايه فيش براي دريافت سود سهام، وجوه را مستقيماً به حساب سهامداران واريز كنند.
از دیگر مزیت های استفاده از این سامانه را می‌توان سرعت انجام کار و جلوگیری از اتلاف وقت و نکات امنیتی آن برشمرد .همچنین حواله‌هاى بين بانكى پايا محدوديت جغرافيايى نداشته و در تهران و شهرستان ها، در تاريخ سررسيد، با يك سرعت ارسال مى شوند.
نكات مهم
براى استفاده از سامانه پايا به شماره شباى مقصد نيازداريد.
نحوه اخذ شماره شبا :
1- مراجعه به يكي از شعب بانك اقصاد نوين در سراسر كشور.
2- مراجعه به سايت اينترنتى بانك اقتصاد نوين www.enbank.ir
اما لازم است مشتریان بدانند که انجام دستور پرداخت‌هاي « پايا » كه در خارج از ساعات كاري ارسال مي‌شوند در اولين فرصت (اولين چرخة اولين روز كاري) صورت مي‌گيرد.همچنین دستور پرداخت‌هاى صادر شده پس از تاييد توسط مشترى نياز به تاييد مجدد ندارد و عملیات مذکور تنها در یک مرحله صورت می پذیرد .
توجه داشته باشید که دستور پرداخت صادرشده پس از پذيرش آن توسط بانك قطعى و غيرقابل برگشت بوده و بانك متعهد است در تاريخ درخواست شده توسط مشترى (تاريخ موثر) وجه را به بانك ذي‌نفع ارسال نمايد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود